Sveriges 100 mest populära podcasts

Wowpodden - Bara service

Wowpodden - Bara service

Sveriges första podd om service med serviceproffset Emilie Loman från wowservice.se!

Med nyfikenhet i kombination med egna erfarenheter och toppat med olika spännande gäster avhandlas det på cirka 15 minuter per avsnitt ämnen inom service och kundupplevelse, ämnen med hög igenkänningsfaktor som många av oss kan ta till sig av. Det räcker inte med att bara ge bra service längre utan du behöver ge wowservice för att behålla dina kunder och sticka ut.

I Wowpodden får du inspiration, värdefulla tips och erfarenheter från hur det fungerar i praktiken kombinerat med fakta och forskning för att du ska kunna skapa magiska kundupplevelser!

Wowservice - Skapar kunder som köper mer och berättar om er för fler!

I samarbete med Connectel ? Lösningar och insikter som leder till nöjdare kunder

 

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Prenumerera

iTunes / Overcast / RSS

Webbplats

wowservice.se

Avsnitt

Konflikthantering med Tamara Ma?kovi? Wängborg, grundare Medlingscentrum!

Konflikter och osämja, de flesta av oss håller nog med om att det tar energi och kan vara obekvämt. Det finns också ett märkligt antagande att ledare bara genom sin titel kan hantera konflikter och bygga framgångsrika samarbeten men det är ju inget man bara kan. Men, att konflikthantering är något som ledare förväntas göra är inget nytt så hur kan du bli modigare och effektivare när det gäller just konflikter på jobbet?


Tamara Ma?kovi? Wängborg, grundare av Medlingscentrum, delar i detta avsnitt med sig av:

Vad en konflikt egentligen är, olika typer av konflikter och vad de vanligaste anledningarna till konflikter i en grupp eller organisation är.Hur du kan minska och förebygga konflikter samt när du bör gå in och hantera dem.Passivt kontra destruktivt ledarskap - Vad är skillnaden och varför är det ena farligare än det andra?

Och mycket mer.


Lyssna in avsnittet och bli en modigare konflikthanterare!


Du kan kontakta Tamara här:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/tamaramaskovic/

Hemsida: https://www.medlingscentrum.se/

Bok: https://www.medlingscentrum.se/narsamarbetetskaver-handbok-i-konflikthantering


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2024-03-07
Länk till avsnitt

Maximera din kundupplevelse med Ulrika Ewerman, CX-expert och rådgivare!

Har du någonsin undrat varför vissa företag fortsätter att blomstra medan andra kämpar för att behålla sina kunder?

Svaret ligger ofta i upplevelsen som de erbjuder sina kunder. Customer Experience, eller CX, har blivit hjärtat i varje framgångsrik företagsstrategi.


Vad är då hemligheten bakom en bra kundupplevelse? Framgångsrik CX handlar inte bara om att möta kundernas förväntningar, det handlar om att överträffa deras förväntningar vid varje interaktion. Från den första kontakten är varje steg i kundens resa en möjlighet att göra ett bestående intryck. I dagens konkurrensutsatta marknad, där kundernas valmöjligheter är många och deras röster starkare än någonsin, är det de företag som prioriterar och levererar en enastående kundupplevelse som kommer att sticka ut. Så frågan är inte längre "Varför är kundupplevelsen viktigt?", utan snarare "Hur kan vi maximera kundupplevelsen för att skapa långsiktig framgång?".

I detta avsnitt gästar Ulrika Ewerman, CX-expert och rådgivare, för att prata om kundupplevelsen och hur vi kan maximera den.


Hon delar i detta avsnitt med sig av:

Vad en bra kundupplevelse är.Vilka de största misstagen många företag gör eller tänker gällande kundupplevelsen.Hur du kan börja arbeta med att förbättra kundupplevelsen i din roll.

Och mycket mycket mer.


Idag handlar det inte bara om att sälja produkter eller tjänster - det handlar om att skapa känslomässiga band med sina kunder och bygga lojalitet.

Lyssna in avsnittet och få inspiration för hur du kan skapa en framgångsrik kundupplevelse!


Du kan kontakta Ulrika här:

https://www.linkedin.com/in/ulrika-ewerman-27106919/


Titta på avsnittet på YouTube här: https://youtu.be/bKQwkG3_06Y?si=rKpjh9mRi-231o05


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2024-02-22
Länk till avsnitt

Lojala kunder och medarbetare genom mikrogåvor, med Peter Axelsson, grundare av UpUp!

Lyft ditt varumärke med mikrogåvor. I en tid där uppmärksamhet är dyrt kan en omtänksam gåva göra att du sticker ut i mängden, samtidigt som du sprider glädje och positiva vibbar kring ditt företag. I en digital värld med tusentals intryck varje dag hjälper UpUp dig att stå ut i mängden. Du får människor att känna sig sedda, hörda och bekräftade på riktigt. Det är wowservice det!

Hur gör du det då? Hur kan du få ditt företag att bli dagens mobila höjdpunkt för dina kunder och medarbetare?


Peter Axelsson, grundare av UpUp delar i detta avsnitt med sig av:

Hur du kan få fler lojala kunder och medarbetare med hjälp av mikrogåvor.Vad du kan vinna med att göra det lilla extra för dina kunder och medarbetare.Hur andra företag arbetar med UpUp.

Och mycket mer.


Lyssna in avsnittet och få inspiration för hur du kan wow:a era kunder och medarbetare!


Du kan kontakta Peter här:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peter-axelsson-7b03401/

Hemsida: https://www.upup.se/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2024-02-08
Länk till avsnitt

Trygghet och säkerhet i din kundservice med Peter Robson Bohm, CCO ID-kollen!

Visste du att man kan kapa ett personligt användarkonto hos flera av Sveriges största konsumentföretag bara genom att ringa till eller chatta med företaget?

Den moderna konsumentens syn på Kundupplevelsen handlar inte bara om snabb hjälp, det är lika viktigt med trygg och säker hjälp. Enligt ID-kollens senaste rapport så kan man utläsa att 51% av stora handelsföretag i Sverige lämnar ut information utan säker identifiering.

Hur vet jag om min kundservice är en säkerhetsrisk för kunderna?


Peter Robson Bohm, CCO på ID-kollen, delar i detta avsnitt med sig av:

Vilka trender man kan utläsa i rapporten och några relevanta fynd från Sverige.Vad konsumenterna säger om resultatet.Hur Sverige står i relation till de nordiska länderna vad det gäller trygghet och säkerhet på kundservice.

Och mycket mer.


Lyssna in avsnittet och säkerställ att du har koll på vad som skapar trygghet för era kunder!


Du kan kontakta Peter här:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/peterhjort/

Hemsida: https://idkollen.se/


Här kan du ladda ner rapporten:

https://idkollen.se/undersokning-2023/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2024-01-25
Länk till avsnitt

Anders Fox, prisbelönt magiker och gästupplevelsecoach, om hur du kan skapa ännu mer värdefulla kundupplevelser med magi!

Konkurrensen är tuff för hotell och restaurangbranschen som dessutom har satts på prov rejält de senaste åren.

Hur kan man skapa ännu mer värdefulla upplevelser som gör att kunder, gäster, kommer tillbaka och rekommenderar en vidare till fler?


Anders Fox är magikern och gästupplevelsecoachen som hjälper restauranger och hotell att ge sina kunder och gäster det lilla extra.

Han delar i detta avsnitt med sig av:

Hur man kan arbeta med magi för att minska kundens upplevda väntetid i restaurangen.Vad hans tjänster kan generera för mervärde till restaurangen eller hotellet.Konkreta exempel på resultat han uppnått.

Du kan kontakta Anders här:

Hemsida: www.andersfox.se

LinkedIn: http://linkedin.com/in/anders-fox-04a4b52a1

Instagram: www.instagram.com/andersfoxmagic


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-12-07
Länk till avsnitt

Elin Trapp, Head Of Customer Relations på Lyko, om deras resa till wowservice och hur de jobbar med konceptet "Let´s wow!

I detta avsnitt möter jag Elin Trapp, Head Of Customer Relations på Lyko, för att höra mer om deras resa och hur de arbetar för att wow:a sina kunder.

Vi pratar bland annat om:

Deras strategi för att få wowade kunder.Hur de arbetar med att motivera och engagera sina medarbetare så de får behålla dem.Trender för när deras kunder är supernöjda med deras service vs mindre nöjda.

Lyssna på när Elin Trapp delar med sig av konkreta tips, strategier och lärdomar för hur de lyckas wowa sina kunder!


Du kan kontakta Elin här:

https://www.linkedin.com/in/elin-trapp-a4068a106/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-11-23
Länk till avsnitt

Johan Laudon, NPS-expert på MarketDirection, om NPS och hur man kan arbeta med det som verktyg för kundlojalitet!

Idag räcker det inte längre med att ha nöjda kunder utan du behöver skapa lojala kunder som blir ambassadörer för ert eller ditt företag. Ambassadörer som berättar om och rekommenderar er till fler.

Genom att arbeta med NPS som verktyg kan du effektivt identifiera de delar i kundupplevelsen som påverkar kundlojaliteten och arbeta med det som ger störst effekt på lojaliteten.


I detta avsnitt bjöd vi in Johan Laudon, NPS-expert på MarketDirection, för att djupdyka i ämnet.

Vi pratar bland annat om:

Vilka generella trender som finns i vad som gör kunderna lojala.Hur man bör mäta NPS, vad fördelarna är med att mäta och vad det finns för fallgropar att undvika.Hur man får med sig medarbetarna i NPS-arbetet.

Lyssna på när Johan Laudon, NPS-expert på MarketDirection, delar med sig av konkreta exempel, strategier och lärdomar för hur de organisationer som lyckas bäst med sitt NPS-arbete gör.


Du kan kontakta Johan här:

https://www.linkedin.com/in/johanlaudon/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-11-16
Länk till avsnitt

David Scharfstein, affärsområdeschef på Brilliant, om framtidens kundservicemedarbetare och insikter från deras benchmark med 2,3 miljoner enkätsvar!

Många vet att spelplanen har förändrats och att kunderna har högre kravbild när de behöver ?mänsklig? kontakt med kundservice.

David Scharfstein, affärsområdeschef på Brilliant, delar i detta avsitt med sig av:

Hur man får något att hända med det man mäter och vilka fallgropar som finns.Insikter från Brilliants benchmark med över 2,3 miljoner enkätsvar. Vilka lyckas och varför? Vilka har det tufft?Vilka kompetenskrav som kommer finnas på framtidens kundservicemedarbetare och hur man behåller dem.

Du kan kontakta David här:

https://www.linkedin.com/in/david-scharfstein-1aab4972/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-11-09
Länk till avsnitt

Lisa Hasselgren, grundare av Säkra Samtal, om hur de minskar telefonbedrägerier och ökar konsumenttryggheten i samhället!

Telefonbedrägerier och bluffsamtal är ett problem som ökat i samhället och det skapar otrygghet och problem för både privatpersoner och företag.

I detta avsnitt pratar jag och Lisa Hasselgren, grundare av Säkra Samtal, om hur deras tjänst minskar telefonbedrägerier och ökar konsumenttryggheten i samhället.


Vi pratar om:

Vad Säkra Samtal är för något.Vad fördelarna är och vad man som företag kan undvika genom att använda sig av deras tjänst.Vad det egentligen var som hände i maj 2019 som gav Lisa idén till att starta Säkra samtal...

Lyssna på när Lisa, grundare av Säkra Samtal, delar med sig av sin story och hur Säkra Samtal hjälper kunder och medborgare till ännu tryggare service och samhälle.


Du kan kontakta Lisa här:

https://www.linkedin.com/in/lisa-hasselgren-204a3a44/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-10-26
Länk till avsnitt

Peter Adielsson, försäljnings- och tillväxtchef på Voxo, om kundinsikter, coachens roll i framtiden och kundmötesanalys!

Varför bör man arbeta med analys av kundmötet och skiljer sig analys av skriven kommunikation och mot ett telefonsamtal åt?

Hur kan man effektivt arbeta med de kundinsikter som finns att hämta i guldgruvan kundservice och hur får man resten av företaget att lyssna?


Lyssna på när Peter Adielsson, försäljnings- och tillväxtchef på Voxo, delar med sig av strategier för hur du kan arbeta med kundinsikter och coachning på ett effektivt sätt, hur samtalsanalys kommer att förändra kundservice roll och mycket mer.


Du kan kontakta Peter här:

https://www.linkedin.com/in/peter-adielsson-24b46157/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-10-12
Länk till avsnitt

Lasse Frisk, chefsutvecklare, om strategier och verktyg för effektiva och engagerade team!

Teamkänslan är oerhört viktig på en kundservice, och i många andra organisationer förstås. Men hur skapar man då det där kraftfulla, effektiva teamet med engagerade medarbetare och vad behöver man undvika?

Vad är organisationers stora utmaningar idag när det kommer till ledarskap och medarbetarskap idag?


Lyssna på när Lasse Frisk, pedagogisk chefsutvecklare som brinner för praktisk arbetsmiljö och det goda mötet, delar med sig av konkreta tips och strategier för hur du kan skapa ett effektivt team med engagerade medarbetare.


Du kan kontakta Lasse här:

https://www.linkedin.com/in/lasse-frisk-648989/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-10-05
Länk till avsnitt

Daniel Öhlander, grundare och VD Ludoo, om hur du kan skapa beteendeförändring inom service och sälj!!

En av de stora utmaningarna när det kommer till utbildning och träning inom service och försäljning idag är att få till den där beteendeförändringen i vardagen. Hur gör man egentligen? Finns det en formel för detta?


I detta avsnitt pratar jag med Daniel Öhlander som har många års erfarenhet av att utbilda organisationer och företag i Sverige och globalt. Han har stött på denna utmaning länge och tog till slut saken i egna händer och har nu utvecklat ett verktyg för att bidra till att lösa utmaningen.

Vi pratar bland annat om:

De stora utmaningar som organisationer som jobbar med service, och sälj, står inför idag utifrån Daniels utbildningsperspektiv.Ludoo - appen som hjälper service och säljorganisationer till beteendeförändring.Vad han ser för effekter hos de som använder Ludoo.

Och mycket mer!


Du kan kontakta Daniel här:

https://www.linkedin.com/in/danielohlander/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-09-28
Länk till avsnitt

Annmarie Palm, kundbemötandechef på Nacka kommun, om hur de skapar ett bemötande och samspel i toppklass!

Annmarie Palm, bemötandechef Nacka kommun, sitter med i stadsledningen vilket visar på hur högt Nacka kommun värdesätter bemötandet i kommunen. Hon har också jobbat hårt för att de ska kvalitetssäkra sig inom just bemötande - en certifiering enligt hur de själva vill att bemötandet ska fungera.


I detta avsnitt pratar vi om:

Vad ett bemötande i toppklass är för Nacka kommun och hur de arbetar med det.Hur de arbetar med att skapa engagerade medarbetare.Boken "Business behavior: Uppför dig ? eller tappa affären" som Annmarie skrivit och varför hon tyckte den behövdes.

Och mycket mer!


Du kan kontakta Annmarie här:

https://www.linkedin.com/in/annmarie-palm/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-09-14
Länk till avsnitt

Mari Nygander, verksamhetsutvecklare på Telenor, om deras resa från bra service till wowservice!

Mari Nygander är en innovativ ledare med styrkor inom verksamhetsutveckling och förändringsledning som brinner för att skapa, resultat, värde och lönsamhet och är just nu på Telenor.


Mari delar i detta avsnitt generöst och konkret med sig av Telenors serviceresa. Hon delar bland annat med sig av:

Lärdomar och framgångar de hittills mött på vägen från bra service till wowservice.Hur de har gjort för att skapa de bästa förutsättningarna för alla sina medarbetare att leverera wowservice till alla Telenors kunder.Vad de har i pipen framåt för att fortsätta resan mot målet.

Du kan kontakta Mari här:

https://www.linkedin.com/in/mari-nygander-55065714/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-08-31
Länk till avsnitt

Jenny Sjöwall, chef kundmötesutveckling kundservice på SBAB, om deras framgångsrecept för hur de har nöjdast bolånekunder i branschen!

Hur lyckas man få Sveriges nöjdaste bolånekunder och dessutom behålla pallplatsen fyra år i rad?

Hur ser Jenny och gänget på kundservice i framtiden och vad kommer de jobba med för att behålla pallplatsen?


Lyssna på när Jenny Sjöwall, chef kundmötesutveckling kundservice på SBAB, delar med sig av konkreta tips, strategier och lärdomar för hur de har lyckats med att få nöjdast kunder i branschen.


Du kan kontakta Jenny här:

https://www.linkedin.com/in/jenny-sj%C3%B6vall-oly-141845128/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-05-11
Länk till avsnitt

Pia Horn Af Rantzien, customer success manager på Capturi, om viktiga insikter för vinnande kundsamtal!

Pia har hjälpt till att undersöka fler än 15 miljoner samtal i nordens största kundserviceundersökning. Dessa 15 miljoner samtal har blivit till värdefulla insikter och Pia delar i detta avsnitt med sig fler av insikterna.


Lyssna på när Pia Horn Af Rantzien, customer success manager på Capturi, delar med sig av insikter och konkreta tips för vinnande kundsamtal och en trendspaning om framtiden inom kundservice.


Du kan kontakta Pia här:

https://www.linkedin.com/in/pia-horn-af-rantzien-89871841/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-04-27
Länk till avsnitt

Lina och Hanna från Redway, om kundinsikter och hur du kan ta tillvara på dem!

Kundfokus pratas det mycket om just nu och att verksamhetsutveckla företaget utifrån på kundens feedback, kundinsikter.

Vad kan en kundinsikt vara? Hur tar man tillvara på dem och hur kan man skapa engagemang kring dem?


I tre fullspäckade avsnitt kommer vi djupdyka i aktuella ämnen inom kundservice tillsammans med Lina och Hanna, verksamhetskonsulter från Redway.

I det tredje och sista avsnittet pratar vi om kundinsikter.


Du kommer i kontakt med Lina och Hanna här:

https://www.redway.se/medarbetare/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-04-20
Länk till avsnitt

Lina och Hanna från Redway, om viktiga KPI:er för kundservice!

Att följa och mäta KPI:er är en avgörande del för att kunna leverera kundservice i världsklass. Vad är viktigt att tänka på när man sätter de grundläggande KPI:erna? Vad ska man mäta och vad ska man sätta mål på? Vad är extra viktigt att tänka på när du pratar om KPI:er med dina medarbetare?


I tre fullspäckade avsnitt kommer vi djupdyka i aktuella ämnen inom kundservice tillsammans med Lina och Hanna, verksamhetskonsulter från Redway.

I det andra avsnittet pratar vi om KPI:er (key performance indicators) och hur du på ett effektivt sätt kan jobba med det i din organisation.


Du kommer i kontakt med Lina och Hanna här:

https://www.redway.se/medarbetare/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-04-13
Länk till avsnitt

Lina och Hanna från Redway, om effektiv bemanningsplanering!

En bra bemanningsplanering är en viktig del i att leverera riktigt bra service, wowservice. Vad är egentligen grunden för en bra bemanningsplanering? Behöver man system för det eller kan man jobba med prognoser utan systemstöd?


I tre fullspäckade avsnitt kommer vi djupdyka i aktuella ämnen inom kundservice tillsammans med Lina och Hanna, verksamhetskonsulter från Redway.

I det första avsnittet pratar vi bemanningsplanering, hur man gör och vad som är viktigt att tänka på för att lyckas.


Du kommer i kontakt med Lina och Hanna här:

https://www.redway.se/medarbetare/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-04-06
Länk till avsnitt

Amanda Persson, serviceproffs och vinnare av mest engagerade kundservicemedarbetare, delar sitt framgångsrecept!

Jag har fått möjligheten att få en pratstund med Sveriges just nu, enligt kunderna, mest engagerade kundservicemedarbetare Amanda Persson på Clas Ohlsson!

Självklart ville jag veta:

Vad som är wowservice för henne.Vad hon har för mindset och inställning.Hur hon gör för att få så nöjda kunder och hennes allra bästa tips och knep för att ge wowservice till alla kunder.

Juste, inte kunder, människor menar jag. Amanda ser nämligen inte på sitt yrke som att hon ska prata med kunder utan som att hon ska samtala med människor hon känner.


Lyssna på när Amanda Persson, serviceproffs och vinnare av bästa kundservicemedarbetare i Brilliant Futures undersökning, delar med sig av lärdomar, insikter och konkreta tips till dig som jobbar med kundservice och vill bli bäst!


Avsnittet spelades in digitalt på distans och därav kan ljudet svaja lite.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-04-03
Länk till avsnitt

Sofia Tingåker, enhetschef kontaktcenter i Täby kommun, om resan från kontaktcenter till värdecenter!

Från kontaktcenter till värdecenter och de största lärdomarna från resan.


Lyssna på när Sofia Tingåker, enhetschef kontaktcenter i Täby kommun, delar med sig av lärdomar, insikter och konkreta tips till dig som jobbar med kundservice och vill göra en resa mot ännu nöjdare medarbetare och kunder, medborgare, gäster...


Du kan kontakta Sofia här:

https://www.linkedin.com/in/sofia-ting%C3%A5ker-825a1b16/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-03-30
Länk till avsnitt

Susanne Einhorn, beteendevetare, föreläsare och säljexpert, om vägen till supernöjda kunder och lyckliga säljare!

Vad är egentligen receptet för att få supernöjda kunder? Hur får man kundmötet att lyfta hela butiken?

Att medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet går hand i hand är en enkel ekvation, men hur får man till de här lyckliga medarbetarna då?


Lyssna på när Susanne Einhorn, föreläsare, utbildare, och säljexpert, delar med sig av insikter och konkreta tips till dig som vill få ännu nöjdare och lyckligare kunder och medarbetare. Hon delar också de vanligaste misstagen hon ser inom service och hur du kan undvika dem.


Du hittar Susanne här:

https://www.linkedin.com/in/susanneeinhorn/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-03-23
Länk till avsnitt

Michel Westher, VD på Knowly, om hur chefer kan stötta i lärande för sina medarbetare!

Jag har haft lyxen att möta Michel Westher, utbildningsguru och VD på Knowly, för att spela in en poddserie i tre delar som handlar om lärande och kompetensutveckling.


I det tredje och sista avsnittet pratar vi om hur du som chef kan stötta sina medarbetare i lärande enligt 70/20/10-modellen. Vad innebär modellen? Hur kan cheferna stötta sina medarbetare i lärandet? Och vad innebär det rent praktiskt och tidsmässigt?


Du når Michel här:

https://www.linkedin.com/in/michelwesther/

https://www.knowly.com


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-03-16
Länk till avsnitt

Michel Westher, VD på Knowly, om hur du kan maximera lärande och beteendeförändring!

Jag har haft lyxen att möta Michel Westher, utbildningsguru och VD på Knowly, för att spela in en poddserie i tre delar som handlar om lärande och kompetensutveckling.

I det andra avsnittet pratar vi om hur du kan maximera lärande och beteendeförändring, konkreta metoder och strategier att använda dig av för att få till utbildning effektivt i vardagen och mycket mer.


Du når Michel här:

https://www.linkedin.com/in/michelwesther/

https://www.knowly.com


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-03-09
Länk till avsnitt

Michel Westher, VD på Knowly, om den lärande organisationen!

Det pratas mycket om lärande team och organisationer just nu. Att effektivt kunna dela kunskap med varandra påverkar både produktivitet, innovation och resultat.

Vad kännetecknar egentligen en lärande organisation? Hur vet man om man redan har en lärande kultur? Vad är vinningen med att ha en?


Jag har haft lyxen att möta Michel Westher, utbildningsguru och VD på Knowly, för att spela in en poddserie i tre delar som handlar om lärande och kompetensutveckling. I det första avsnittet pratar vi om den lärande organisationen, vinningen med den och mycket mer.


Du når Michel här:

https://www.linkedin.com/in/michelwesther/

https://www.knowly.com


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-03-02
Länk till avsnitt

Alexander och Elin från H1 om hur företagskulturen - Happy Filosofin - fungerar utifrån deras medarbetarperspektiv!

I det tredje och sista avsnittet i den här poddserien om H1, deras företagskultur och Happy Filosofi träffar jag Alexander, Team Manager och Säljansvarig, och Elin Hammar, Senior Agent. Jag tar reda på hur kulturen fungerar utifrån deras medarbetarperspektiv. Varför valde de H1 som arbetsgivare? Vad är det som gör att de väljer att stanna? Och vad är det egentligen för utklädningstävlingar som håller ihop hela organisationen?


Jag har fått äran att djupdyka i H1s välfungerande företagskultur och Happy Filosofi. Ett kvitto på att de har lyckats är att de har lägst personalomsättning på marknaden.

I tre fullspäckade avsnitt skildras H1s arbete med Happy Filosofin ur tre olika perspektiv. Den röda tråden ligger fokuserad på hur H1s företagskultur Happy Filosofin har bidragit till att skapa en kvalitetscertifierad kundservice - både för medarbetare, kund och slutkund.


Du kommer i kontakt med Alexander och Elin här:

https://www.linkedin.com/in/alexanderfagerström/

https://www.facebook.com/elin.hammar.9


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-02-23
Länk till avsnitt

Malin Bragner, HR ansvarig på H1, om hur företagskulturen genomsyrar hela organisationen, ända ut till budgetering och beslutsfattandet!

I det andra avsnittet i denna poddserie om företagskultur träffar jag HR ansvarig, Malin Bragner. Hon utvecklar hur H1s företagskultur genomsyrar hela organisationen, ända ut till budgetering och beslutsfattanden ? och ger konkreta tips på hur man bygger en gynnsam företagskultur.


Jag har fått äran att djupdyka i H1s välfungerande företagskultur och Happy Filosofi. Ett kvitto på att de har lyckats är att de har lägst personalomsättning på marknaden.

I tre fullspäckade avsnitt skildras H1s arbete med Happy Filosofin ur tre olika perspektiv. Den röda tråden ligger fokuserad på hur H1s företagskultur Happy Filosofin har bidragit till att skapa en kvalitetscertifierad kundservice - både för medarbetare, kund och slutkund.


Du kommer i kontakt med Malin här:

https://www.linkedin.com/in/malin-bragner-1b082084/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-02-09
Länk till avsnitt

Mona Silfver, VD på H1, om hur H1 grundades i en vilja att förändra kundservicebranschen!

En fungerande företagskultur som präglas av arbetsglädje och engagemang leder till ännu bättre resultat. En kultur som är icke fungerande kan leda till många ersättningsrekryteringar, minskad produktivitet och hög sjukfrånvaro.


Jag har fått äran att djupdyka i H1s välfungerande företagskultur och Happy Filosofi. Ett kvitto på att de har lyckats är att de har lägst personalomsättning på marknaden.

I tre fullspäckade avsnitt skildras H1s arbete med Happy Filosofin ur tre olika perspektiv. Den röda tråden ligger fokuserad på hur H1s företagskultur Happy Filosofin har bidragit till att skapa en kvalitetscertifierad kundservice - både för medarbetare, kund och slutkund.


I det första avsnittet möter jag Mona Silfver, VD. Lyssna på när hon, på 7 minuter, berättar om hur H1 grundades i en vilja att förändra kundservicebranschen, och hur det arbetet fortsätter än idag.


Du kommer i kontakt med Mona här:

[email protected]


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-02-02
Länk till avsnitt

Teresa Acuña Lopez, kulturstrateg och grundare Culture by Design, om vinningen att jobba strategiskt med sin företagskultur och hur du kommer igång!

En fungerande företagskultur som präglas av arbetsglädje och engagemang leder till ännu bättre resultat. En kultur som är icke fungerande kan leda till många ersättningsrekryteringar, minskad produktivitet och hög sjukfrånvaro.

Men hur får man till den där arbetsglädjen och engagemanget då? Hur kan man jobba strategiskt med sin företagskultur och vad är vinningen med det? Hur vet man om den kulturen man har på företaget är bra eller dålig? Och vad är egentligen ett culture-crew?


Lyssna på när Teresa Acuña Lopez, kulturstrateg och grundare av Culture by Design, delar med sig av insikter och konkreta tips till dig som vill arbeta strategiskt med din företagskultur.


Du kan kontakta Teresa här:

https://www.linkedin.com/in/teresa-acuña-lopez-a045ba17/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-01-26
Länk till avsnitt

Maria Christofi Johansson, serviceexpert, om kundfokus och hur du kan få till det i din organisation!

Vad innebär det egentligen att vara kundfokuserad? Hur kan man, på riktigt, jobba med det i sin organisation? Vilka behöver man få med sig och hur får man det?


Lyssna på när Maria Christofi Johansson, serviceexpert och egenföretagare, delar med sig av insikter och konkreta tips till dig som vill jobba ännu mer med kundfokus och öka det i ditt företag, organisation eller grupp.


Du hittar Maria här:

https://www.linkedin.com/in/mariacj/


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2023-01-19
Länk till avsnitt

Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, om utmaningar och trender inom kundservice!

Vad finns det för vanliga utmaningar i kundserviceorganisationer idag och hur kan man lösa dem?

Vad gör många kundserviceorganisationer bra idag och bör förstärka? Finns det några trender


Lyssna på när Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, delar med sig av sina insikter och delar några tips till ledare som jobbar med kundservice och som vill höja servicenivån.

Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-11-24
Länk till avsnitt

Bli den bästa kunden och få igenom dina reklamationer, med Lilo och Filip Flink!

Detta är del 2 av 2 specialavsnitt som Lilo, Joakim Lindström och Emilie Loman, gör tillsammans med Filip Flink från företaget Lynes Technologies (https://lynes.io) i Wowpodden.


I den andra delen pratar vi om:

? Hur du kan bli den bästa kunden och få så bra service som du önskar.


? 3 olika strategier för hur du får igenom en reklamation eller ett önskemål.


? Något som vi aldrig reklamerar trots besvikelse och missnöje...


Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-11-03
Länk till avsnitt

Service, kommunikation och generationer med Lilo och Filip Flink!

Detta är del 1 av 2 specialavsnitt som Lilo, Joakim Lindström och Emilie Loman, gör tillsammans med Filip Flink från företaget Lynes Technologies (https://lynes.io) i Wowpodden.


I den första delen pratar vi bland annat om:

? Hur du kan kommunicera för att nå fram till olika generationer.


? Vad skiljer generationerna åt?


? Vilka utmaningar man kan stöta på och hur man kan undvika dem.


Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-10-13
Länk till avsnitt

Emmeli Marmander, grundare och ägare av Shesize, om kundservice roll i företaget, en vinnande servicekultur och hur de levererar wowservice till sina kunder!

Emmelie var med i Draknästet och stack ut bland entreprenörerna där. Hon stack inte bara ut med sin produkt utan för att hon använde kundservice som säljargument och framgångsfaktor för att behålla kunder trots, just då, långa leveranstider.

Hur gör de på Shesize för att göra sina kunder nöjda? Hur ser de på kundservice roll i organisationen och sin servicekultur?


Lyssna på när Emmelie Marmander, grundare och ägare av Shesize, delar med sig av framgångstips och inspiration.

Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-09-22
Länk till avsnitt

Ramia Salgo, butikschef på Smarteyes och servicestjärna, om hur hennes team ger wowservice till sina kunder, sin egen serviceresa och konkreta tips för att ge ännu bättre service!

Vad är det egentligen Ramia på Smarteyes gör för att sticka ut och få lojala kunder som blir deras ambassadörer?

Hur får du egentligen ett engagerat team som hela tiden vill göra det lilla extra för kunderna så det blir wow?

Vilka misstag bör man undvika och finns det något framgångsrecept för alla som vill bli bättre på service?


Lyssna på när servicestjärnan och butikschefen Ramia Salgo delar med sig av framgångstips och och inspiration för hur du kan ge dina kunder wowservice.

Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-09-01
Länk till avsnitt

Farhad Fatemi, produktägare på Puzzel, om chattbots, automatisering av kundservice, videosamtal och hur du kan göra kundupplevelsen mer personlig!

Vad ska man tänka på när man börjar med chattbots? Vill alla kunder ha samma service?

Hur kan en bott och en människa samarbeta på bästa sätt?

Ska man automatisera sin kundservice? Eller bör man inte göra det?

Hur kan man göra kundupplevelsen mer personlig?


Lyssna på när Farhad Fatemi, produktägare på Puzzel, delar med sig av sina inspirerande och konkreta svar på dessa frågor och mycket mer i Wowpodden.

Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-08-11
Länk till avsnitt

Simon Egelius, VD och rekryteringsproffs på Recruitive, om vilka misstag du ska undvika och hur du får de du rekryterar att stanna!

Vad är viktigt att tänka på när du rekryterar till kundservice, vilka misstag ska du undvika och hur får du de du rekryterar att stanna?

Lyssna på rekryteringsproffset Simon Egelius från Recruitive här i Wowpodden.


Avsnittet är cirka 15 minuter långt och riktar sig till dig som jobbar inom service, ledarskap, sälj och rekrytering. 


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-06-09
Länk till avsnitt

Kommunikationsspecial med Antoni Lacinai - Kundsamtalsprocessen!

Hur du skapar bättre och enklare kundmöten med hjälp av Antonis egna beprövade kundsamtalsprocess och hur du implementerar den.

Det får du reda på i det sista av tre fristående avsnitt med kommunikationsexperten, författaren och föreläsaren Antoni Lacinai.

Avsnitten är cirka 15 minuter.


Här kan du ladda ner processen i sin helhet:

https://bit.ly/36sdnVw


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-05-19
Länk till avsnitt

Kommunikationsspecial med Antoni Lacinai - Tre kommunikativa superkrafter!

Tre kommunikativa superkrafter och när du kan använda dig av dem.

Det och mycket mer får du reda på i det andra av tre fristående avsnitt med kommunikationsexperten, författaren och föreläsaren Antoni Lacinai.

Avsnitten är cirka 15 minuter långa.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-05-12
Länk till avsnitt

Kommunikationsspecial med Antoni Lacinai - Autonomins magi!

Vad är hemligheten för att få motiverade och engagerade medarbetare och vad händer utan motivation och engagemang?

Vad innebär autonomi och hur kan du praktiskt jobba med det i din organisation?

Det och mycket mer får du reda på i det första av tre fristående avsnitt med kommunikationsexperten, författaren och föreläsaren Antoni Lacinai.

Avsnitten är cirka 15 minuter långa.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-05-05
Länk till avsnitt

Pernilla Corizza om Growth mindset!

Growth mindset är något alla som jobbar inom service skulle ha nytta av men vad är det, vad är vinningen med det och vad kan du undvika? 

Lyssna på när föreläsaren och tidigare skolledaren Pernilla Corizza delar med sig av framgångstips och misstag hon gjort och övningar du själv kan göra för att bli mer hjärnsmart.

Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-04-21
Länk till avsnitt

Fia Engström, kundservicechef Mathem, om utmaningar och deras nyckeln till deras framgång!

MatHem syns överallt just nu, lyssna på när kundservicechefen Fia Engström gästar Wowpodden för att berätta om nyckeln till deras framgång och vilka utmaningar de haft på vägen.

Avsnittet är cirka 15 minuter.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-04-07
Länk till avsnitt

Lena Skogholm om bemötande och mindset!

Författaren, föreläsaren och vinnaren av Stora Talarpriset 2021 Lena Skogholm gästar Wowpodden och pratar bemötandekod och mindset och delar med sig av tips till alla som jobbar med service och bemötande. Och vad vi bör undvika.

Avsnittet är cirka 15 minuter långt.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-03-24
Länk till avsnitt

Peppe Ekmark om att leda bäst och förverkliga sina drömmar!

Vilka nycklar finns det för att gå från att leda bra till att leda bäst?

Vad är gemensamt för de som lyckas bäst att nå sina mål och förverkliga sina drömmar och vilka fallgropar undviker de på vägen?

Lyssna på sälj- och ledarskapscoachen, författaren och föreläsaren Peppe Ekmark när han delar med sig av det och mycket mer.

Avsnittet är cirka 15 minuter långt.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-03-10
Länk till avsnitt

Wowpodden med Anna och Anna från ImBox, del 3 av 3!

Dessa tre specialavsnitt i Wowpodden görs tillsammans med Anna och Anna från företaget ImBox.

Vi snackar om hur du skapar konkurrenskraftiga kundrelationer och wowservice i världsklass!


I denna del pratar vi bland annat om:

? Vad vi upplever som bra service.


? Vad wowservice är.


? Vilka verktyg som behövs på en kundservice för att kunna ge wowservice.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2022-01-26
Länk till avsnitt

Wowpodden med Anna och Anna från ImBox, del 2 av 3!

Dessa tre specialavsnitt i Wowpodden görs tillsammans med Anna och Anna från företaget ImBox.

Vi snackar om hur du skapar konkurrenskraftiga kundrelationer och wowservice i världsklass!


I den här delen pratar vi bland annat om:

? Att kundserviceorganisationer jobbar mer och mer digitalt med AI, chatt, FAQ. Men vad innebär dessa begrepp egentligen och hur fungerar de olika verktygen? Det reder vi ut i detta avsnitt.


? Vår syn på att den mänskliga faktorn försvinner och att automatisering/AI och botar försöker konkurrera ut kundservicemedarbetare.


? Hur man ska tänka om man vill effektivisera sin kundservice. Vilka kanaler ska man välja och vad mer spelar in?


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2021-12-08
Länk till avsnitt

Wowpodden med Anna och Anna från ImBox, del 1 av 3!

Dessa tre specialavsnitt i Wowpodden görs tillsammans med Anna och Anna från företaget ImBox.

Vi snackar om hur du skapar konkurrenskraftiga kundrelationer och wowservice i världsklass!


I den första delen pratar vi bland annat om:

? Vilka utmaningar olika serviceavdelningar har.


? Hur vi ser på en renodlad kundservice/support och om kundservice har blivit mer säljande.


? Varför kundservice borde vara en självklar del av företagets marknadsförings/försäljningsstrategi.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2021-11-10
Länk till avsnitt

Sommarprat med Lilo, intervjuade av Pontus Ströbaek!

Ombytta roller. Häng med på ett fartfyllt sommarprat där skådespelaren, regissören, manusförfattaren och föreläsarcoachen Pontus Ströbaek intervjuar serviceexpertduon Lilo som driver Wowpodden och bland annat ställer den klassiska frågan "Har kunden alltid rätt?".

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2021-07-01
Länk till avsnitt

Wowpodden med Moe Alhamalawi, Head of Customer Support på Aspia!

Behöver kundservicen sitta till 110% innan din organisation börjar sälja? Vi pratar om det och mycket mer med Moe Alhamalawi, kundservicechef på Aspia. Moe delar generöst med sig av misstag och framgång och ett supertips till dig som vill bli ledare.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2021-06-10
Länk till avsnitt

Wowpodden med Erik Olkiewicz, hypnotisör!

Vad skulle det innebära för dig om du hittade ditt önskade mest harmoniska tillstånd och kunde hålla dig där? Att äga ditt tillstånd är en nyckel för att skapa de resultat du vill ha.

Kan hypnos hjälpa en till bättre resultat och att ge ännu bättre service? Hur då? Lyssna in detta avsnitt med Erik Olkiewicz, hypnotisör, där han dessutom hypnotiserar Emilie och dig som lyssnar live.


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

2021-06-03
Länk till avsnitt
Hur lyssnar man på podcast?

En liten tjänst av I'm With Friends. Finns även på engelska.
Uppdateras med hjälp från iTunes.