Sveriges 100 mest populära podcasts

Framtidens E-Handel

Framtidens E-Handel

Framtidens E-Handel är podcasten där Björn Påhlman Spenger träffar de mest intressanta personerna, entreprenörerna, och specialisterna, inom direct-to-consumer ehandel, för att inspirera och utbilda fler till att bygga framgångsrika D2C brands. Ni får höra om gästernas spännande och inspirerande resor, med djupa insikter om hur man bygger ett framgångsrikt brand i dagens retailklimat. Värdefulla tips och råd, blandat med underhållning och spännande historier.

Björn är entreprenör, investerare, föreläsare, och rådgivare, inom direct-to-consumer e-handel. Han startade sin första e-handel vid 15 års ålder, är medgrundare till e-handelsbolaget Confident Living, och driver idag Fashion Tech Group som bygger produktvarumärken med stora influencers. Björn är också rådgivare och styrelseledamot i flertalet e-handelsbolag.

Nya avsnitt kommer varje vecka på fredagar kl. 06:00. Glöm inte att prenumerera!

Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel

En podcast av: Björn Påhlman Spenger

Länkar: Hemsida | Diskutera i LinkedIn-gruppen

Sökord: D2C, direct-to-consumer, retail, ehandel, handel, entreprenörskap, entreprenör, entreprenörer, inspiration, jobb, dagens industri, ehandelspodden

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.

See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

Prenumerera

iTunes / Overcast / RSS

Webbplats

framtidensehandel.se/

Avsnitt

57. Josefine Abrahamsson & Moon-Suck Song: Det perfekta D2C brandet

I detta avsnitt av Framtidens E-Handel hör vi de två tidigare gästerna Josefine Abrahamsson och Moon-Suck Song bli exalterade över vad de tillsammans med Björn skulle kunna göra för att revolutionera e-handeln. 

 

Vad gör D2C så konkurrenskraftigt kontra med den traditionella retailmodellen? Hur går man tillväga för att starta ett framgångsrikt och skalbart D2C företag? Hur maximerar man chansen att ens produkt tas emot av marknaden? Och vad är det första man ska tänka på när man ska välja väg? Ta del av Josefines och Moon-Sucks grymma tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.


Här hittar du Josefine & Moon-Suck:

https://www.instagram.com/josefineabrahamsson 

https://www.linkedin.com/in/josefineabrahamsson/ 

https://www.linkedin.com/in/moonsuck/ 

https://www.instagram.com/djmoonrock/

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-10-15
Länk till avsnitt

56. Filip Gustavsson - Så säljer du för 100 MSEK på Amazon, och därför kommer Amazon att vinna även i Sverige

Entreprenören Filip Gustavsson gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av åren som pokerproffs och vilka kunskaper och strategier han tagit med sig från det. Hur bygger man varumärken på Amazon? Och vad behöver man tänka på när man säljer i olika länder utanför Sverige? Ta del av Filips spännande resa i detta avsnitt i Framtidens E-handel.


Filip berättar om när han som ung startade en otrolig karriär som internationell modell och pokerproffs, och vad han lärde sig av det. Han förklarar även varför vissa produkter dör ut efter en hype, hur man rankar bra på Amazon, och deras galna och överväldigande börsvärde. Filip delar slutligen med sig av vilken position han tror Amazon kommer att ha i Sverige om 10 år.


Här hittar du Filip & FX Swede:

https://www.linkedin.com/in/filip-gustavsson-00a1a010b/

https://fxswede.com/

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-10-08
Länk till avsnitt

55. Henrik Göthberg - Grundare Dairdux: Konkurrenskraft genom AI & data

Data och AI entusiasten Henrik Göthberg gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av massvis av sina kunskaper inom just dessa spännande områden. Hur tillämpas data och AI på e-handel? Vad är singulariteten, och varför känner vissa att detta skulle kunna vara ett hot mot mänskligheten? Ta del av Henriks insikter och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.


Henrik berättar om vad data och AI är i stort, och vad som menas med generell AI. Han förklarar även vad han tror kommer automatiseras inom den närmaste framtiden inom e-handel, och vad som menas med ?first principle?. Henrik delar slutligen med sig av hur man ska prioritera bland AI och data för att uppnå sina mål.


Här hittar du Henrik & Dairdux:

https://www.linkedin.com/in/henrikgothberg/

https://www.linkedin.com/company/dairdux/

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-10-01
Länk till avsnitt

54. Philip Isberg - Startar 5 nya varumärken varje vecka: Tar lean testing av affärskoncept till en helt ny nivå

Entreprenören Philip Isberg gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av sin otroliga resa där han startat över 200 varumärken. Hur ser man till att maximera effektiviteten när man jobbar? Och vad är det som verkligen krävs för att lyckas? Ta del av Philips grymma resa och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.


Philip berättar om sin strategi där han testar butiker och produkter i stor skala, hans regler kring hur han väljer sin nästa produkt, och vad som händer om man är för emotionellt anknuten till sin produkt. Han förklarar även hur man startar ett eget brand och butik, fördelarna och nackdelarna med dropshipping, do's & don?ts, och hur han tänker kring prissättningen. Philip delar slutligen med sig av sina bästa tips till andra som är sugna på samma resa.


Här hittar du Philip & Isberg Media:

https://www.linkedin.com/in/philip-/

https://www.instagram.com/philipisberg/

https://www.facebook.com/entrepreneurisberg/ 

https://www.youtube.com/c/philipisberg 

http://isbergmedia.com/

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-09-24
Länk till avsnitt

53. Anneli Furustad - E-handelsexpert: Finns det en playbook för framgångsrik e-handel?

E-handelsexperten och e-handelsinfluencern Anneli Furustad gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av sina 20 år inom IT och vad det har lärt henne. Hur var det för henne att vara mitt i den stora förändringen på Indiska? Och hur är det att jobba med Fedja? Ta del av Annelis grymma tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Anneli berättar om sitt e-score dokument och hur hon kom upp med det, hur man blir grym på LinkedIn, och varför det är så viktigt att man slutar bry sig om vad folk tycker om en. Hon förklarar även hur man kravställer, och om huruvida det finns en ?playbook? för att starta en framgångsrik e-handel eller ej. Anneli berättar slutligen om hennes tips för att prioritera bland allt att göra på bästa sätt. 

 

Länk till scorecard

https://improove.se/affarsutveckling

 

Här hittar du Anneli:

https://www.linkedin.com/in/anneli-furustad/

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-09-17
Länk till avsnitt

52. Johnny Skeppstedt - Logistikexpert: Därför ska du upphandla nya logistikavtal

Experten Johnny Skeppstedt gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av sin kunskap inom absolut allt som har med logistik att göra. Vad är det och varför är det så viktigt inom e-handel? Ta del av Johnnys grymma tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Johnny berättar om sin resa fram till Parva Magna, hur en mer effektiv och miljövänlig leverans av produkter skulle kunna se ut, och hur man borde tänka när man planerar den geografiska platsen för sitt lager. Han förklarar även hur man tyder en ofta ganska krånglig prislista från en logistikpartner, hur man kan få ner sina kostnader, och hur logistik har sett ut i historien. Johnny berättar slutligen om hur otroligt viktigt det är att ha en balans mellan jobbet och resten i livet.

 

Här hittar du Johnny & Parva Magna:

https://www.linkedin.com/in/johnny-skeppstedt-5b930015/

http://parvamagna.se/

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-09-10
Länk till avsnitt

51. Björn Påhlman Spenger - Därför kommer direct-to-consumer varumärken vinna över traditionella brands

I detta bonusavsnitt av Framtidens E-Handel är det Björn själv som svarar på tre läsarfrågor. Vem är han och vad gör han egentligen när han inte poddar? Varför är han så otroligt intresserad av D2C? Och hur värderar man ett direct-to-consumer brand? 

 

Björn avslutar avsnittet med några spännande funderingar han har kring e-handel.

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-09-07
Länk till avsnitt

50. Fredrik Ljungman - Expert på varumärkesjuridik: Så säkrar du upp dina immateriella rättigheter

Varumärkesstrategen Fredrik Ljungman gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av all sin kunskap inom trademarking. Vad är det och varför är det så viktigt att tänka på tidigt? Ta del av Fredriks grymma tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Fredrik berättar om Otmore och deras moderna version av en juristbyrå, vad skillnaden är mellan designskydd och patent, och vad man ska tänka på när man väljer länder att registrera sig i. Han förklarar även vilka skydd som finns när man registrerar ett AB, hur mycket det vanligtvis kostar, och vilka scams man måste akta sig för. Fredrik berättar slutligen om vilka olika saker man kan skydda och ha fulla rättigheter till.

 

Här hittar du Fredrik & Otmore:

https://www.linkedin.com/in/fredrikljungman/ 

https://otmore.com/


Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-09-03
Länk till avsnitt

49. Jacob Wibom Westerberg - Från Stockholm till New York: Så expanderar du till USA

Entreprenören Jacob Wibom Westerberg gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av livet i New York som började bara veckor innan Coronas första lockdown. Hur är det att jobba med sin partner? Och varför vill man expandera till USA? Ta del av Jacobs grymma tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Jacob berättar inspirationen bakom Juniper, vilken roll Business Sweden har för företag som vill ta sig till USA, och vad det kostar. Han förklarar även hur man ska tänka när det kommer till produktkategorier, vilken betydelse storleken på företaget har, och vilka typer av D2C artiklar som också funkar bra på Amazon. Jacob berättar slutligen om vilka steg man måste ta för att etablera sig sig i USA.

 

Här hittar du Jacob, Juniper & Business Sweden:

https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/

https://www.instagram.com/juniperofsweden/ 

https://jun-per.com/

https://www.business-sweden.com/


Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/


Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/


Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-08-20
Länk till avsnitt

48. Pernilla Westergren - Grundare FUNCiFUR: Från Handels till insektsbaserat hundfoder

Entreprenören Pernilla Westergren gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig om hur hennes passion för insekter och hundars hälsa startade. Vad förväntar sig potentiella investerare att höra under en pitch? Och hur går sourcing till när insekter är ens huvudingrediens? Ta del av Pernilla balla resa i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Pernilla berättar om alla värdefulla lärdomar från sina praktikplatser, hur viktigt det är med teamwork, och hur man ser till att alla medarbetare känner samma passion. Hon förklarar även varför det är så spännande att jobba med insekter, och insekters otroliga potential till en mer hållbar livsstil och värld. Pernilla berättar slutligen om hur det var att gå från finansvärlden till att bli egenföretagare.

 

Här hittar du Pernilla & FUNCiFUR:

https://www.linkedin.com/in/pernillawestergren/ 

https://www.instagram.com/funcifur/ 

https://funcifur.com/en/


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-08-13
Länk till avsnitt

47. Anna Marberg - Så maxar du din kundtjänst

Entreprenören och chattexperten Anna Marberg gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av allt som har med kundservice att göra. Hur viktigt är det egentligen att ha telefon som service alternativ? Ta del av Annas grymma tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Anna berättar om hur bra vs. dålig kundservice ser ut, hur olika kanaler har olika fördelar, och hur man garanterar grymt värde till kunden. Hon förklarar även hur otroligt viktigt det är med oslagbar kundservice för att konvertera en potentiell kund, och hur hon tror framtiden ser ut med AI och deras potentiella brister. Anna berättar slutligen om hur du kan göra för att förbättra dina kunders upplevelse.

 

Här hittar du Anna & Imbox:

https://se.linkedin.com/in/anna-marberg-32ba3990 

https://imbox.se/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-08-06
Länk till avsnitt

46. Elvira Eriksson - Grundare Mockberg: Motgångar gör dig starkare

Entreprenören Elvira Eriksson gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om hur livet tog en helt ny vändning efter en svår olycka och hur hon fick en helt ny syn på livet. Hur viktig var timingen för Mockbergs framgång? Och vilka insikter fick hon om Kina efter sina resor där? Ta del av Elviras spännande resa i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Elvira berättar om hur det kändes som entreprenör att stå mitt i en storm av motgångar, hur e-handeln har förändrats de sista åren, och varför allt som händer ens företag blir så otroligt personligt. Hon förklarar även hur Mockbergs designsamarbeten ser ut, om idén och drivkraften bakom märket, och hur futuristiska Kina redan är i jämförelse med Sverige. Elvira berättar slutligen om hur viktigt det är för henne att leva här och nu.

 

Här hittar du Elvira & Mockberg

https://se.linkedin.com/in/elviraeriksson 

https://mockberg.com/ 

https://www.instagram.com/mockberg/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-07-30
Länk till avsnitt

45. Michaela Forni - Influencer: Misstagen som bolag begår när de kontaktar influencers

Entreprenören och influencern Michaela Forni gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om vad hon tycker om influencerlivet. Hur är livet med småbarn och blomstrande karriär? Vilka nitlotter kan man lätt gå på som influencer? Och vad tänker Björn angående influenceryrket? Ta del av Michaelas spännande resa i detta avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Michaela berättar om sina flertaliga projekt, om hur det gick med hennes första kollektion, och hur influenceryrket har förändrat henne som person. Hon förklarar även hur viktigt det är att ha perspektiv på livet, hur mycket data hon analyserar, och hur man blir en influencer 2021. Michaela berättar slutligen om misstagen som företag gör när dem kontaktar influencers för samarbeten.

 

Här hittar du Michaela & Forni

https://www.instagram.com/michaelaforni/

https://forni.se/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-07-27
Länk till avsnitt

44. Victor Halvarsson - Grundare Vanbruun: E-handel med höga snittordervärden

Entreprenören Victor Halvarsson gästar podden Framtidens E-Handel och berättar att han just nu är i Stockholm för att göra en personlig leverans till en kund. Är det viktigt att umgås med andra entreprenörer om man vill bli det själv? Och hur diversifierar man sig inom fine jewelry kategorin? Ta del av Victors resa och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel ??

 

Viktor berättar om hur han blev smyckesexpert, hur Corona påverkade företaget och försäljningen, och hur mycket tid VANBRUUN lägger på sina kunder för att säkerställa en grym relation. Han förklarar även när man borde antälla mer personal för att växa bättre, och om deras konkurrenter som ofta ser ner på dem pga deras unika säljmetod. Viktor berättar slutligen vad framgång betyder för honom!

 

Här hittar du Viktor & VANBRUUN:

https://www.linkedin.com/in/victorhalvarsson/ 

https://vanbruun.com/se 

https://www.instagram.com/vanbruun/?hl=en


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-07-23
Länk till avsnitt

43. Business Case: Så gick det för Ortho Movement - Fortsättning på avsnitt #29

I detta bonusavsnitt av Framtidens E-handel gästas Björn av Fedja Porobic och Jacob Sachs och följer upp samtalet i avsnitt nummer 29 då Björn gjorde ett verkligt business case med brandet Ortho Movement. Vad blev utfallet, och vilka var de största lärdomarna?


Landningssidor som vi diskuterar i avsnittet

https://ortho.testavendre.se/sv/football-insole-sales-page/?language=sv

https://ortho.testavendre.se/sv/outdoor-insole-sales-page/?language=sv

https://ortho.testavendre.se/sv/sport-insole-sales-page/?language=sv

 

Här hittar du Jacob, Ortho movement & Fedja:

https://www.linkedin.com/in/jacob-sachs-992a151

https://orthomovement.com

https://www.linkedin.com/in/porobic/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-07-21
Länk till avsnitt

42. Anders Ankarlid - Grundare A Good Company: Är e-handel hållbart, eller är det en myt?

Entreprenören Anders Ankarlid gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om sitt stora engagemang inom klimatfrågan. Vad är green washing? Och vilka är de största klimatbovarna när man har företag? Ta del av Anders spännande resa och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel ??

 

Anders berättar om hur wellness och personlig utveckling har stärkt honom, hur det var att gå tillbaka till ett ?vanligt jobb? efter att ha gjort en entreprenörsresa, och vad sommaren 2018 gjorde med honom personligen och hur det blev starten för A Good Company. Han förklarar även huruvida e-handel och hållbarhet går hand i hand eller ej, och vilka det egentligen är som har ansvaret, konsumenten eller företagen? Anders delar slutligen med sig vad man som företag kan göra för att bli mer klimatsmart!

 

Här hittar du Anders & A Good Company:

https://www.linkedin.com/in/andersankarlid/ 

https://www.instagram.com/andersankarlid/?hl=en 

https://www.instagram.com/agoodcom/?hl=en 

https://agood.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-07-16
Länk till avsnitt

41. Henrik Vikström - Grundare Pixel: Sökmotorsoptimering för direct-to-consumer varumärken

Entreprenören Henrik Vikström gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om hur han först blev intresserad av sökmotoroptimering. Vad är domänauktioner? Och hur mäter man SEO? Ta del av Henriks spännande resa och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel ??

 

Henrik berättar om det viktigaste han tagit med sig från studierna på KTH, hur han tog beslutet att satsa allt på Pixel, hur man hittar dem bästa domänerna, och vilka SEO verktyg dem använder. Han förklarar även hur man ska tänka med content för att ranka högt, och vad som kan gå dåligt inom SEO pga tech? Henrik delar slutligen med sig av sina bästa SEO tips!

 

Här hittar du Henrik & Pixel

https://www.linkedin.com/in/henrik-vikstr%C3%B6m/# 

https://pixel.se/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-07-09
Länk till avsnitt

40. Pingis Hadenius - Multientreprenör: Om framgång, motgång, riskkapital och framtidsplaner

Entreprenören Pingis Hadenius gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om starten till hennes långa entreprenörsresa. När borde man ta in kapital i sitt bolag? Och vad är vett och etikett när man kontaktar mentorer? Ta del av Pingis spännande tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel ??

 

Pingis berättar om hur hon har dragit en oerhörd nytta som entreprenör av att ta hand om sitt välmående i första hand, om första stegen till att ta in riskkapital, och det positiva med att ha en mentor. Hon förklarar även huruvida det är viktigt eller inte att ha en seriös struktur i bolaget redan från start, och om det positiva med att göra misstag. Pingis delar slutligen med sig av sina styrkor och svagheter.


Här hittar du Pingis & Hemply Balance

https://www.linkedin.com/in/pingis-ingegerd-berg-hadenius-6935b427/ 

https://www.instagram.com/hadeniuspingis/?hl=en 

https://hemplybalance.se/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-07-02
Länk till avsnitt

39. Sanna Jakobson - Grundare Olivia & Oliver: Hur två nära-döden upplevelser påverkade beslutet att starta ett eget brand

Entreprenören Sanna Jakobson gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om sina nära-döden upplevelser som förändrade hennes syn på livet. Vad är svårast med att starta ett företag? Och hur får man verkligheten att gå ihop med passionen? Ta del av Sannas spännande resa och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Sanna berättar om hur det är att vara anställd samtidigt som man bygger sitt egna företag, den kaotiska första upplevelsen av leveransen av hennes produkter, hur man löser logistiken i ett hemmalager, och hur hon gjorde för att finansiera projektet. Hon förklarar även hur man gör för att få in autentiska reviews till sina produkter, och om vilken typ av marknadsföring hon använder sig av. Sanna berättar slutligen om vikten av att få stöd och support från nära och kära.


Här hittar du Sanna & Olivia and Oliver:

https://oliviaandoliver.se/ 

https://www.instagram.com/oliviaoliverstore/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-06-25
Länk till avsnitt

38. Bonus-avsnitt: Eftersnack med Patrik Hedelin på Clubhouse

Entreprenören och investeraren Patrik Hedelin gästade podden Framtidens E-Handel 2021-06-18 (avsnitt 37) och var i samband med det i ett eftersnack på Clubhouse. Gillade du förra avsnittet? Missa då inte eftersnacket från appen Clubhouse där lyssnarna ställde sina frågor.


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Medverkande:

Björn Påhlman Spenger: https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

Patrik Hedelin: https://www.linkedin.com/in/patrik-hedelin-3621111/

Anders Lorenzen Andersen: https://www.linkedin.com/in/anderslorenzenandersen/

Thomas Svensson: https://www.linkedin.com/in/thomassvensson1/

Emil Malmsten: https://www.linkedin.com/in/emil-malmsten-7a824a7a/


Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-06-22
Länk till avsnitt

37. Patrik Hedelin - Grundare eEquity: Mannen som utlöste IT-bubblan

Entreprenören och investeraren Patrik Hedelin gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om tiden när hans företag Boo.com var med och utlöste IT-bubblan på tidigt 2000-tal. Varifrån kom idén till att starta Boo.com? Och vilka lärdomar har han tagit med sig från den tiden? Ta del av Patriks spännande resa och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Patrik berättar om hur viktigt det är att känna och komplettera varandra när man startar bolag tillsammans, hur eEquity gör för att maxa sina deals, hur de går tillväga när de värderar företag, och drömföretag att jobba med. Han förklarar även vad han tror är de viktiga komponenterna om man vill starta en e-handel idag, och om det positiva med att göra misstag. Patrik berättar slutligen om vikten av att få göra mer av det man tycker är roligt, och mindre av det tråkiga.


Här hittar du Patrik & eEquity

https://www.eequity.se/team/patrik-hedelin/

https://www.eequity.se/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-06-18
Länk till avsnitt

36. Jesper Green - Grundare Converdiant: Konverteringsoptimering för direct-to-consumer e-handel

Entreprenören Jesper Green gästar podden Framtidens E-Handel och nördar ner sig i konverteringsoptimering. Vad är det egentligen? Och vad är det som är så spännande med att förstå sig på konvertering? Ta del av Jespers grymma tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Jesper berättar om vad ett A/B-test är för något, vad man ska göra om man vill prioritera script, och hur man definierar en konverteringstratt. Han förklarar även hur man tar reda på vad som inte fungerar på sin hemsida, hur man testar relevansen på olika flikar, och hur man prioriterar bland all data. Jesper berättar slutligen om klassiska misstag man lätt gör när man konverteringoptimerar.


Här hittar du Jesper & Converdiant

https://www.linkedin.com/in/jespergreen/

https://www.converdiant.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-06-11
Länk till avsnitt

35. Anna Wallander - Grundare Akind: Så startar du bolag vid sidan av ditt heltidsjobb

Entreprenören Anna Wallander gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om sitt första jobb som jurist i Dubai. Vilka uppoffringar gör man när man startar eget samtidigt som man har kvar sitt fasta jobb? Och hur går man tillväga för att diversifiera sig gentemot andra aktörer? Ta del av Annas tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Anna berättar om vilka målsättningar de har med influencer marketing, hur man mäter framgång med den typen av marknadsföring, och vilka olika kanaler de använder. Hon förklarar även vilken betydelse teamet har för bolaget, hur det första lagerinköpet såg ut, och hur värt det var för henne att ha en lång startsträcka innan lanseringen av smyckesmärket. Anna delar slutligen med sig av sina bästa marknadsföringstips.


Här hittar du Anna & AKIND

https://www.linkedin.com/in/anna-wallander-2804271b/ 

https://akindstore.com/ 

https://www.instagram.com/wearakind/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-06-04
Länk till avsnitt

34. Pelle Pettersson - Grundare Omniarch: Fysisk handel för direct-to-consumer varumärken

Entreprenören Pelle Pettersson gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om hur han startade sin första e-handel som 16-åring. Vad är de största lärdomarna han tog med sig från att ha varit anställd på ett stort företag? Hur mycket mandat har man när man kommer in som konsult? Och hur hittar man en bra produktkategori 2021? Ta del av Pelles tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Pelle berättar om drivet till att starta Omniarch, om vad omnikanal är, och hur han tror köpcentrum ser ut om 10 år. Han förklarar även vad han tycker att en fysisk butik borde ha som syfte, när man borde ha mer fysisk närvaro som butik, och typiska misstag e-handlare gör när dem öppnar fysiskT. Pelle berättar slutligen om vikten av att ett brand har ett tydligt ?reason to be?.

 

Här hittar du Pelle & Omniarch

https://www.linkedin.com/in/pellepettersson-e-commerce/

https://omniarch.se/teamet/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-05-28
Länk till avsnitt

33. Amanda McKee - VD Inika Superfoods: Så säkerställer du proof of concept innan lansering av ett nytt varumärke

Hur går man tillväga för att testa en ny idé, ett helt nytt varumärke, och produkter som ännu inte finns, innan man ens lanserat sin e-handel? Entreprenören Amanda McKee gästar veckans avsnitt av Framtidens E-Handel och berättar om sin tid på Unilever, och hur hon kom in på att starta ett eget varumärke inom foodtech. Vad innebär kvantitativa och kvalitativa undersökningar? Hur tar man reda på vad konsumenter vill ha? Hur undersöker man vilka nyckelvärden man ska lyfta fram i sin varumärkeskommunikation? Hur gör man ett smaktest, och varför valde Amanda Shopify som e-handelsplattform? Vilka sorters undersökningar kan man göra för att bevisa proof of concept innan man ens har lanserat? Vad är så spännande med direct-to-consumer affärsmodellen, och varför lämpar den sig så bra för matkategorin? Hur ser Inika´s lanseringsstrategi ut? Och varför ska man ringa upp kunder för att produktutveckla? Missa inte detta generösa avsnitt av podden Framtidens E-handel!

 

Här hittar du Amanda & Inika

https://www.linkedin.com/in/amanda-mckee-70aab11b/ 

https://www.inikasuperfoods.com/ 

https://www.instagram.com/inikasuperfoods/

https://www.nicoya.se/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.svea.com/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-05-21
Länk till avsnitt

32. Staffan Mörndal - Partner på Verdane: Hur fungerar riskkapital & vad driver framgång inom D2C och e-handel

Staffan Mörndal, partner på Verdane, gästar podcasten Framtidens E-Handel och berättar om sin uppväxt och hur han redan som ung investerade i aktier. Vad är riskkapital, vart kommer pengarna ifrån, och hur väljer riskkapitalbolag företag att investera i? Finns det riskkapitalbolag som går under när de inte presterar tillräckligt bra avkastning? Hur har klimatet inom growth equity förändrats den senaste tiden? Vilka bolag investerar Verdane i, hur värderas bolagen, och vilka är värderingsdrivarna inom e-handel? Ta del av Staffans mångåriga erfarenhet i detta avsnitt av Framtidens E-handel. Staffan berättar bland annat om varför Verdane investerar i tech och e-handel, hur ett framgångsrikt grundarteam ser ut, och vilka segment inom e-handel som han tycker är spännande just nu. Han förklarar även skillnaden mellan marketplace och direct-to-consumer e-handel, vad som är de viktigaste nyckeltalen inom e-handel, varför global e-handel kommer fortsätta växa de kommande 20 - 30 åren, och hur fastighetsägare ska överleva när e-handeln tar allt större marknadsandel av handeln. Staffan berättar slutligen hur han får tiden att gå ihop. Missa inte detta avsnitt!

 

Här hittar du Staffan & Verdane

https://www.linkedin.com/in/morndal/

https://verdane.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-05-14
Länk till avsnitt

31. Urban Lindstedt - Handelns historia: Så har Sveriges handel utvecklats sedan 1600-talet, vad innebär handel idag, och vad vi kan förvänta oss av framtidens handel

Urban Lindstedt är journalisten och e-handelsexperten och bland annat driver poddarna E-handelstrender samt Historia Nu. I detta bonus-avsnitt av Framtidens E-handel kombinerar vi dessa två teman, e-handel och historia, för att prata om handelns resa i Sverige. Hur såg handel ut runt 1600-talet? Och vad kan vi lära oss genom att titta tillbaka i historien? Ta del av Urbans spännande historier i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Urban berättar om hur den första svenska postordern såg ut, om konsumenternas otroliga makt i samhället, och vilken svensk mataffär som var först med självbetjäning. Han förklarar även komplexiteten med sociala medier, vikten av kundvärde, och hans första möte med Google-grundaren. Urban berättar slutligen om framtidens handel och vilken roll bemanningslösa butiker kommer spela.

 

Här hittar du Urban, E-handelstrender & Historia Nu

https://www.linkedin.com/in/urbanlindstedt/

https://ehandelstrender.se/

https://historia.nu/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://improove.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-05-11
Länk till avsnitt

30. Pontus Krusing - Grundare av Nudient: Nästa miljardbolag inom mobilskal och accessoarer

Entreprenören Pontus Krusing gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om sin resa med Nudient som gått från 2 till 40 MSEK på 24 månader. Hur har hans tidigare jobb på Nelly inspirerat Pontus entreprenörskap? Hur gick han och hans grundarteam tillväga för att hitta en fungerande affär? Hur skapar man det perfekta grundarteamet? Och hur prioriterar man när man ska ta in sina första anställda? Ta del av Pontus spännande resa i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Pontus berättar om vad han lärde sig av sina tidigare arbeten, om hur han och sina medgrundare startade Nudient från Malta, och hur de tog sig igenom kriser. Han förklarar även hur det kändes att ta in deras första anställda, hur deras marknadsföringsstrategi ser ut, och hur de jobbar på olika trafikkanaler. Pontus berättar slutligen om Nudients storslagna miljardplaner.

 

Här hittar du Pontus & Nudient

https://www.instagram.com/pontuskrusing/

https://www.linkedin.com/in/pontuskrusing/

https://www.instagram.com/nudient/ 

https://www.nudient.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-05-07
Länk till avsnitt

29. Business Case: Så tar du en produkt från den fysisk handeln in i den digitala världen

I detta bonusavsnitt av Framtidens E-handel gästas Björn av Fedja Porobic och Jacob Sachs och går igenom ett verkligt business case med brandet Ortho Movement. Vilka är dem största utmaningarna de har framför sig? Vad kan göras för att öka tydlighet inom ett brand med så många olika målgrupper? Kan ett flertal helt olika typer av kommunikation hjälpa? Och hur får man ut en produkts USP på bästa sätt? Ta del av grymma tips i detta konkreta bonusavsnitt av Framtidens E-handel.

 

Här hittar du Jacob, Ortho movement & Fedja:

https://www.linkedin.com/in/jacob-sachs-992a151

https://orthomovement.com

https://www.linkedin.com/in/porobic/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-05-04
Länk till avsnitt

28. Robin Stenman - Tourn´s VD & grundare: Influencers makt i samhället & receptet för det perfekta D2C brandet

Entreprenören Robin Stenman, VD för börsnoterade Tourn, gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om när han som ung byggde bot:ar för att bibehålla sin höga ranking i dataspelsvärlden för att hinna med att bygga bolag samtidigt. I veckans avsnitt berättar Robin bland annat hur man bygger det perfekta direct-to-consumer varumärket. Hur såg influencer marketing ut för 8 år sedan, hur har det utvecklats sedan dess, och vad kan vi förvänta oss inom influencer marketing i framtiden? Hur kommer framtida influencer-agenturer att se ut? Hur stor är influencerns makt egentligen, och vilket ansvar för den makten med sig? Finns det ett recept för framgångsrika direct-to-consumer brands, och vad är ingredienserna för det receptet? Ta del av Robins kunskap i veckans avsnitt i Framtidens E-handel.

 

Här hittar du Robin & Tourn

https://www.linkedin.com/in/robin-stenman-b48ba840/

https://tourn.com/ 

https://www.instagram.com/tournagency/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-04-30
Länk till avsnitt

27. Martina Sahl - Tändsticksentreprenören som innoverar bortglömda produktkategorier med sitt Eldstickan

Entreprenören Martina Sahl gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om resan från idé till lansering av hennes varumärke Eldstickan. Hur växer man sitt företag organiskt? Vilken kraft finns det i att innovera tråkiga och bortglömda produktkategorier som tändstickor, brandsläckare, och brandfiltar? Hur gör man en generellt tråkig produkt och gör den spännande och intressant? Ta del av Martinas spännande resa i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Martina berättar om sitt driv mot ständig förbättring, om fördelarna att få ut en produkt riktigt snabbt på marknaden, och hur hon jobbar med content. Hon förklarar även tankeprocessen bakom starten av bolaget, hur hon tänker runt brand stories, och vad Eldstickan betyder för henne. Martina berättar slutligen om fördelarna med att fråga andra om hjälp.


Här hittar du Martina & Eldstickan

https://www.linkedin.com/in/martinasahl/ 

https://www.instagram.com/eldstickan/

https://eldstickan.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-04-23
Länk till avsnitt

26. Johannes Hansen - Personlig utveckling för entreprenörer: Så blir du smartare än dina känslor

I detta bonusavsnitt av Framtidens E-handel gästar den mentala rådgivaren, författaren och poddaren Johannes Hansen och berättar om sin resa. Hur klurar man ut en affärsidé? Blir man någonsin klar med sin personliga utveckling och strävan mot tillfredsställelse? Och varför är Björn så nervös inför intervjun? Johannes berättar om hur man identifierar sina prioriteringar för bästa långsiktiga utveckling, hur man bygger sin karaktär, och hur man gör för att signalera trovärdighet. Han förklarar även vikten av att bli bekväm med det obekväma, hur man blir smartare än sina känslor, och vad man kan göra när man känner att man fastnat. Johannes berättar slutligen om hur man bör vara mer ärlig mot sig själv.


Här hittar du Johannes Hansen

https://www.linkedin.com/company/johannes-hansen/about/ 

https://johanneshansen.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-04-20
Länk till avsnitt

25. Mikael Christensson - Managementkonsulten som blev D2C entreprenör

Mikael Christensson, grundare av performance marketing byrån Actital samt direct-to-consumer varumärket Waldor & Co, gästar podcasten Framtidens E-Handel och berättar hur det var för honom att lämna sitt trygga jobb som managementkonsult på Accenture för att satsa på en entreprenörskarriär inom e-handel. Hur tog Mikael sitt D2C varumärke från 16 till 32 MSEK med lönsamhet under 2020? Vad har han lärt sig av att jobba med över 20 direct-to-consumer varumärken? Vad är en funnel, och hur tillämpar man det för att bedriva effektiv marknadsföring? Mikael berättar om vad som attraherar honom med D2C affärsmodellen, varför han valde just klockor och accessoarer för sitt eget varumärke, och hur han tagit sig förbi tuffa utmaningar i sin karriär som entreprenör. Missa inte veckans avsnitt av Framtidens E-handel!


Här hittar du Mikael och Actital samt Waldor & co

https://www.linkedin.com/in/mikaelchristensson/

https://www.actital.com/ 

https://eu.waldorwatches.com/ 

https://www.instagram.com/waldorwatches/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-04-16
Länk till avsnitt

24. Gustaf Ollas - ICANIWILL

Entreprenören Gustaf gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om han gick från att blogga om sitt liv och sin träning till att sälja träningskläder för miljoner. Hur lyckas man både professionellt och privat? Hur prioriterar man rätt? Och vart är han om 10 år? Ta del av Gustafs spännande resa i detta avsnitt i Framtidens E-handel. Gustaf berättar om känslan när han först tog in nya medarbetare i företaget, hur viktigt det är att leverera värde, och vad som drev deras tillväxt. Han förklarar även hur bolaget förändrades efter att han först fick in kapital, hur man skalar sin verksamhet, och när man bör börja outsource:a logistik. Gustaf berättar slutligen om vad han har lärt sig av dem motgångar han mött sedan han startade ICIW.


Här hittar du Gustaf & I can I will

https://www.instagram.com/gustafollas/

https://www.linkedin.com/in/gustaf-ollas-6822a426/ 

https://www.instagram.com/ICANIWILL/ 

https://www.iciw.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://scopeapp.io/framtiden/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-04-09
Länk till avsnitt

23. Jarno Vanhatapio - NA-KD´s grundare: Influencer marketing, riskkapital, ledarskap, och att skala det oskalbara

Jarno Vanhatapio är grundaren till e-handelssuccén NA-KD som efter fem år omsätter häpnadsväckande 2 miljader kronor. Med 900 miljoner kronor riskkapital i ryggen har han på kort tid byggt ett av Europas snabbast växande e-handelsbolag. Veckans avsnitt i Framtidens E-handel är en personlig dialog med Jarno där han berättar hur han balanserar sitt familjeliv med business, vilka byggstenar som är viktiga när man bygger ett e-handelsbolag, vikten av bra bruttomarginaler, och hur man tar sig igenom motgångar. Jarno går även igenom hur NA-KD arbetar med influencer marketing, hur han ser på attribuering av olika marknadsföringskanaler, och vilka som är hans största råd till andra entreprenörer. Hur gör han för att inte tappa sitt eget driv? Hur skalar man något som i sin natur inte är skalbart? Hur tänker han när han investerar i start-up´s? Jarno berättar slutligen om vad han har lärt sig genom åren för att lyckas som entreprenör. Missa inte detta i veckans avsnitt av podcasten Framtidens E-handel!


Här hittar du Jarno & NA-KD

https://www.linkedin.com/in/jarno-vanhatapio-45ab6827/ 

https://www.na-kd.com/sv


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://scopeapp.io/framtiden/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-04-02
Länk till avsnitt

22. Svante Gabrán - Från 3 till 105 MSEK på 24 månader: Nycklarna bakom Xlash´s succé av snabb och lönsam tillväxt

Xlash är direct-to-consumer varumärket som vuxit från 3 till 105 miljoner kronor i årsomsättning på 24 månader, och Svante Gabrán är en av entreprenörerna bakom varumärket och gästar veckans avsnitt av podcasten Framtidens E-Handel. Svante Gabrán, VD på snabbväxaren Xlash, berättar om sin karriär inom e-handel som startade år 2010, hur han och sitt team testade olika koncept genom åren för att hitta rätt, vilka misslyckanden de gått igenom, och hur man gör för att skala när man väl hittat en affärsidé som fungerar väl. Hur kunde de finansiera sina olika e-butiker utan riskkapital? Vart är Svante och Xlash om 10 år? Hur lyckades de växa så oerhört fort? Vad har varit mest utmanande, hur levererar Xlash värde genom sociala medier, och vilken roll har mentorer och rådgivare haft under tillväxtresan? Ta del av Svantes spännande resa i veckans avsnitt i Framtidens E-handel!


Här hittar du Svante & Xlash

https://www.linkedin.com/in/svante-gabr%C3%A1n-81417766/ 

https://xlash.com/?v=06fa567b72d7 

https://www.instagram.com/xlashscandinavia/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-03-26
Länk till avsnitt

21. Susanne Holmsäter - Nordenchef på Shopify: IT-trender och möjligheter inom direct-to-consumer e-handel

Susanne Holmsäter, ansvarig för Sverige och Danmark på den världsledande e-handelsplattformen Shopify, berättar om vad hon lärde sig av att arbeta som modell, och hur hon kom in på e-handel efter sina studier på Handelshögskolan. Hur det är att arbeta på Shopify, hur har pandemin förändrat e-handeln, och vilka trender driver utvecklingen av IT-plattformarna idag? Vilken utveckling kan vi förvänta oss av Shopify framöver, och varför har inte Klarna Checkout lanserats på Shopify´s plattform ännu? Vilka är de mest populära apparna i Shopify? Vad hon har lärt sig av alla hundratals möten med Shopify-entreprenörer, och vilka trender och möjligheter ser hon inom direct-to-consumer e-handel den närmaste framtiden? Missa inte veckans avsnitt av podcasten Framtidens E-handel!


Här hittar du Susanne & Shopify

https://www.linkedin.com/in/susanneholmsater/

https://www.shopify.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-03-19
Länk till avsnitt

20. Rasmus Johansson - Djerf Avenue´s grundare om att få 130K följare & 20 MSEK omsättning efter 12 månader utan betald marknadsföring

Rasmus Johansson, sambo till influencern Matilda Djerf, berättar om deras gemensamma varumärke Djerf Avenue som på 12 månader gått från 0 till 20 MSEK utan betald marknadsföring. Hur gick det till när Matilda byggde upp sitt following? Vad innebär det att vara Matilda´s manager, och hur är det att jobba med sin partner? Hur uppstod idén till Djerf Avenue, hur har det gått med projektet, och vilka har motgångarna varit under resan? Vad är visionen med bolaget, och hur tänker de kring investerare? Rasmus berättar slutligen olika knep för att bygga ett following från noll år 2021. Lyssna på detta lärorika och inspirerande avsnitt av podcasten Framtidens E-handel!


Här hittar du Rasmus, Matilda & Djerf Avenue:

https://www.linkedin.com/in/rasmus-johansson-809624197/ 

https://www.instagram.com/matildadjerf/?hl=en 

https://www.instagram.com/DJERFAVENUE/ 

https://djerfavenue.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-03-12
Länk till avsnitt

19. Cecilia Ortmark Söder - Livsstilsentreprenören som omsätter över 40 MSEK med sitt GLOWiD

Entreprenören Cecilia Ortmark Söder gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om sin tid i Sydkorea som inspirerade henne till att starta GLOWiD som specialiserar sig på Koreansk hudvård och idag omsätter över 40 miljoner. Hur ser koreanska hudvårdsrutiner ut? Hur utbildar man sina kunder när man säljer komplexa produkter? Ta del av Cecilias spännande resa i detta avsnitt av Framtidens E-handel. Cecilia berättar om de första stegen hon tog för att bygga sitt bolag, hur hennes lanseringsstrategi såg ut, och hennes nycklar till att komma långt på väldigt kort tid. Hon förklarar även hur Sverige och Sydkorea skiljer sig i sin syn på hudvård, hur hon kände på sig att svenskar skulle älska K-beauty, och hur det är att jobba med sin man. Cecilia berättar slutligen om hur viktigt det är för henne att värna om sina anställda och se till att alla mår bra på sin arbetsplats.


Här hittar du Cecilia & GLOWiD

https://www.linkedin.com/in/cecilia-ortmark-s%C3%B6der-1a5447189/ 

https://www.linkedin.com/company/glowid/about/ 

https://www.instagram.com/glowid/?hl=sv 

https://glowid.se/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-03-05
Länk till avsnitt

18. Bonusavsnitt: Fedja Porobic - Lyssnarfrågor med en growth hacker

Dags för vårt första bonusavsnitt! Entreprenören och growth hackern Fedja Porobic gästar podden och svarar på lyssnarfrågor. Vad ska man göra för att lyckas med Snapchat Ads? Vilka möjligheter finns på Pinterest? Vilka är vanliga fallgropar för D2C startups? Vilka nyckelpersoner och i vilken ordning ska man rekrytera till sin e-handel? Hur lyckas man med copy och content i Facebook Ads? Hur hanterar man mindre populära varor, och hur tömmer man ett lager på ett snyggt sätt? Hur följer man upp en kund efter sitt första köp? Hur skalar man produktion av content? Hur gör man en lyckad lansering av ett nytt varumärke? Tips för email marketing? Och mycket mycket mer! Missa inte detta innehållsrika och konkreta bonusavsnitt av podden Framtidens E-handel!


Här hittar du Fedja & Porobic Group:

https://www.linkedin.com/in/porobic/?originalSubdomain=se 

https://porobicgroup.com/ 


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-03-02
Länk till avsnitt

17. Josefine Abrahamsson - Sveriges yngsta börs VD: Att bygga D2C varumärken med influencers

Sveriges yngsta börs VD Josefine Abrahamsson gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om sin resa med Hubso Group som specialiserar sig på att bygga direct-to-consumer varumärken med stora influencers. Hubso har hjälpt ledande influencers i Sverige, bl.a. Rebecca Stella, Sanne Alexandra, Alice Stenlöf, Linn Ahlborg, och Lovisa Barkman, att starta sina egna produktvarumärken. I veckans podd får du höra om resan till att bli ett börsnoterat bolag, vad Josefine gör för att hålla balans i livet, och vilka som är de största utmaningarna med att jobba med influencers. Josefine berättar hur Hubso strukturerar upp sina samarbeten, vilka utmaningar de haft under bolagets resa, och hur hennes egna drivkraft har utvecklats över tid. Josefine berättar slutligen om hur man hypotetiskt skulle göra för att ta ett helt nytt D2C varumärke till marknaden, från idé till lansering, på enbart 30 dagar.


Här hittar du Josefine Abrahamsson & Hubso Group

https://www.instagram.com/josefineabrahamsson 

https://www.linkedin.com/in/josefineabrahamsson/ 

https://www.instagram.com/hubso_com/ 

https://hubsogroup.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-02-26
Länk till avsnitt

16. Rickard Bröms - Data VS magkänsla: Vässla´s grundare om branding, PR, och hur man bygger ett starkt varumärke

Rickard Bröms är entreprenören bakom Vässla som säljer elektiska fordon och elmopeder. Hans bakgrund som senior konsult på diverse kommunikationsbyråer, med erfarenhet från hundratals varumärkesarbeten, ledde honom år 2017 till att starta sitt eget varumärke inom den högkomplexa och kapitalintensiva produktvertikalen elmopeder. Rickard innoverade inte bara marknaden med Vässla´s direct-to-consumer modell, utan byggde dessutom ett starkt varumärke perfekt time:at för mopedmarknaden. I dagens avsnitt av Framtidens E-handel berättar Rickard om varför magkänsla ska viktas lika tung som data, hur man tillämpar sunt förnuft i sitt entreprenörskap, och hur man bygger ett starkt varumärke med PR och branding. Hur kom Vässla´s eget varumärke till, och vad är Vässla´s "ice cream hotline"? Vad är skillnaden mellan kundernas fysiska och mentala ålder? Varför ska man inte analysera för mycket? Hur hanterar man jobbiga motgångar med så lite stress som möjligt? Hur får man media att skriva om ens bolag? Hur kan man växa ett varumärke som säljer kapitalintensiva varor när man inte har tillräckligt med finansiering? Vad är vikten av att time:a en trend? Hur skapar man emotionella värden i ett varumärke? Missa inte detta avsnitt om varumärkesbyggande och branding i veckans avsnitt av Framtidens E-handel.


Här hittar du Rickard Bröms & Vässla

https://www.linkedin.com/in/rickardbroms/

https://www.vassla.com/

https://www.instagram.com/officialvassla/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-02-19
Länk till avsnitt

15. Emma Lythell - Liveshopping med Bambuser: Vad är liveshopping, hur lyckas man med det, och hur kommer liveshopping att utvecklas framöver

I början av 2020 lämnade Emma Lythell över ledarskapet för sin performance marketing agentur Dot Sure, för att på heltid jobba på det omtalade liveshopping bolaget Bambuser. Sedan dess har Bambuser (i skrivandets stund) 18-dubblat sin aktiekurs, och rullat ut sin SAAS-lösning för liveshopping globalt. I detta avsnitt av Framtidens E-handel går vi igenom vad liveshopping är för något, hur fenomenet kommer att utvecklas kommande år, och vilka faktorer som gör liveshopping framgångsrikt för varumärken och återförsäljare. Vi tar upp konkreta exempel och diskuterar dess effektivitet sett till branding och försäljning, do´s och dont´s, vad som händer bakom kameran, success cases, och varför Kina ligger så långt före i utvecklingen av liveshopping. Vilka typer av produkter passar bäst? Hur ser man till att inte tappa tittare under livesändningen? Hur driver man så många tittare som möjligt, och hur maxar man sin försäljning? Missa inte detta djupgående avsnitt om liveshopping i veckans avsnitt av Framtidens E-handel.


Här hittar du Emma Lythell, Bambuser och Dot Sure

https://www.linkedin.com/in/emma-lythell-99b09562/

https://bambuser.com/ 

https://www.dot-sure.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-02-12
Länk till avsnitt

14. Monique Sümeghy - Influencer marketing på NA-KD: Testa tiotusentals samarbeten och signa de bäst presterande långsiktigt

Monique Sümeghy började på NA-KD när bolaget var tre månader gammalt med några få miljoner i årsomsättning. Som Head of Influencer Brand Collaborations ansvarade hon för alla stora influencer-samarbeten tills att NA-KD redan fyra år senare nådde miljardomsättning. Idag driver Monique sin egen marknadsföringsbyrå Brand Influence där hon hjälper ett fåtal utvalda varumärken att skala influencer marketing på västerländska marknader. I podcasten Framtidens E-Handel får vi höra hur det var att arbeta på NA-KD under bolagets tidigare år, varför kritiken som framförts mot bolagets kultur inte är berättigad, samt en djup genomgång av vad influencer marketing är för något och hur man bedriver det i stor skala. Vi får höra hur man kategoriserar influencers, hur ett samarbete skiljer sig åt beroende på influencerns storlek, vilka nyckeltal man ska mäta, varför man inte ska jobba med ?potential reach?, och hur influencer marketing har förändrats de senaste fem åren. Monique berättar slutligen även om de största misstagen folk gör när de bedriver influencer marketing. Missa inte detta djupgående avsnitt av Framtidens E-handel som ger dig en unik insyn i hur ett av världens hetaste e-handelsbolag bedriver influencer marketing.


Här hittar du Monique Sümeghy

https://www.linkedin.com/in/moniquesumeghy/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://beyondretail.se/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-02-05
Länk till avsnitt

13. Moon-Suck Song - Trenderna som driver Svensk e-handel & varför Sverige halkat efter i utvecklingen

Moon-Suck Song, en av Sveriges främsta personligheter inom e-handel, gästar podden Framtidens E-handel och berättar hur det var att vara e-handlare i början av 2000-talet, hur e-handeln har utvecklats sedan dess, och vilka trender som kommer driva Svensk e-handel framöver. I det längsta och kanske bästa avsnittet hittills berättar Moon-Suck Song varför Facebook och Google är som en drog för Sveriges e-handlare, och hur e-handlare minskar sitt beroendet av plattformarna. Är det en bra idé att starta en ny e-handel år 2021? Vad kan vi förvänta oss av Amazon´s intåg till Sverige? Varför ligger Svensk e-handel efter, och vad kan vi göra åt saken? Vilka är ingredienserna för att skapa en framgångsrik e-handel år 2021? Och hur kommer Svenska marketplaces och direct-to-consumer varumärken att utvecklas de kommande tio åren? Missa inte denna breda och djupa diskussion om e-handel och dess framtid i veckans avsnitt av Framtidens E-handel!


Här hittar du Moon-Suck Song & Panagora

https://www.linkedin.com/in/moonsuck/ 

https://www.instagram.com/djmoonrock/

https://www.instagram.com/panagora/

https://www.panagora.se/en/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsorer

https://www.treyd.io/

https://scopeapp.io/framtiden


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-29
Länk till avsnitt

12. Josefin Landgård - Proof of concept: Hur du bevisar en obeprövad affärsmodell

Josefin Landgård, tidigare VD på Rocket Internet-bolaget GlossyBox samt medgrundare på Kry, är numera ängelinvesterare på Atomico på deltid, och entreprenör på heltid. Hon driver idag direct-to-consumer varumärket Mantle som säljer hudvård med hälsofrämjande egenskaper. I podden berättar hon om tiden innan GlossyBox och Kry blev framgångsrika bolag, och vilka strategier som var avgörande för att hitta proof-of-concept och skapa väl fungerande affärsmodeller. Josefin delar även med sig om insikter från hennes nuvarande D2C brand, vilka motgångar de haft, och hur de steg för steg tar sig framåt för att bevisa affärsmodellen. Vi pratar om vad CBD är, varför det är så kontroversiellt i Sverige, hennes största motgångar och misstag som entreprenör, och vilka processer och tankesätt som gjort att hon gång på gång lyckats skapa nya framgångar inom olika branscher. Hur vet man att en affärsidé funkar? Vilka för- och nackdelar är det att ta in pengar från investerare? Hur bygger man upp ett community runt sitt brand? Allt detta får du svar på i veckans avsnitt av Framtidens E-handel!


Här hittar du Josefin & Mantle

https://www.linkedin.com/in/josefinlandgard/ 

https://www.instagram.com/josefinlandgard/?hl=en 

https://www.instagram.com/hellomantle/?hl=en   

https://www.hellomantle.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsorer

https://www.treyd.io/

https://scopeapp.io/framtiden


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-22
Länk till avsnitt

11. Fedja Porobic - Datadriven hypergrowth: Så växer du ditt brand med growth hacking och misslyckanden

Fedja Porobic är en av Sveriges främsta growth hackers. Han har lyckats 10X:a bolag på en vecka, och har vänt misslyckade e-handelssatsningar till miljonomsättning och lönsamhet. I dagens avsnitt av Framtidens E-handel går vi igenom vad growth hacking är för något, och hur man tillämpar Fedja´s beprövade growth hacking process. Vi får konkreta tips på vad man kan göra direkt för att växa en e-handel ännu snabbare. Vad är ett North Star Metric? Hur ser en growth hacking workshop ut? Hur växer man ett D2C brand med 0 kr på kontot? Vilka tillväxtdrivande aktiviteter är det som ingen gör men som alla borde göra? Missa inte dagens avsnitt av Framtidens E-handel!


Här hittar du Fedja Porobic & Porobic Group

https://www.linkedin.com/in/porobic/

https://porobicgroup.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsorer

https://www.treyd.io/

https://scopeapp.io/framtiden


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-15
Länk till avsnitt

10. Hugo LePrince - TikTok är den största möjligheten för ditt brand just nu: Så gör du

Den 22 årige entreprenören Hugo LePrince är medgrundare till ett av världens snabbast växande mediabolag just nu, Creed Media Group, som efter två år redan omsätter över 50 MSEK. Creed Media hjälper storbolag som Warner Music och Spotify att nå målgruppen Millennials dvs Gen Z, och gör det genom att dominera digitala plattformar som TikTok och YouTube. I veckans avsnittet av Framtidens E-handel berättar Hugo om varför alla brands måste finnas på TikTok. Han går i detalj igenom deras egna beprövade process att lyckas på plattformen, och berättar om hans planer för 2021 där hans bolag ska bygga egna YouTube-kanaler med miljoner i following för att därefter skapa e-handelsbolag runt dessa kanaler. Missa inte detta avsnitt av Framtidens E-handel, kanske det bästa avsnittet hittills!


Här hittar du Hugo LePrince & Creed Media:

https://www.instagram.com/hugoleprince/ 

https://www.linkedin.com/in/hugo-leprince-635986aa/

https://creedmedia.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel


Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster

https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram:

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsorer

https://www.treyd.io/

https://scopeapp.io/framtiden


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-08
Länk till avsnitt

9. Sophie Soop - Nyårsspecial: Planera ditt 2021 med growth hacking

Entreprenören och e-handelskonsulten Sophie Soop, som dessutom driver en podcast om direct-to-consumer e-handel, gästar Framtidens E-Handel och berättar om growth hacking. Vad är det för något, och hur går man tillväga i praktiken? Hur gör man för att tillämpa growth hacking-principer för de kommande tolv månaderna? Hur prioriterar man bland olika aktiviteter, och vad är framgångsfaktorerna för en snabbt växande e-handel? Vilken sorts personlighet ska leda tillväxtarbetet? Ta del av Sophies mångåriga erfarenhet i detta avsnitt!

 

Här hittar du Sophie Soop, Brands Podcast & Illis Art:

https://www.linkedin.com/in/sophiesoop/ 

https://podcasts.apple.com/us/podcast/brands/id1165377690 

https://illisart.com/


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram:

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsorer

https://www.treyd.io/

https://scopeapp.io/framtiden


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-01
Länk till avsnitt

8. Sebastian Lindén - Så bedriver du micro influencer marketing

Entreprenören Sebastian Lindén är medgrundare till plattformen Scope som kan beskrivas som ett Google-sök för influencers. Han arbetar dagligen med framgångsrika D2C brands som Stronger, Ideal of Sweden, CAIA Cosmetics, och NA-KD, och berättar i detalj hur de går tillväga för att bedriva framgångsrik micro influencer marketing. Sebastian går igenom hur man väljer en influencer att samarbeta med, vilka olika samarbetsmöjligheter som finns, hur man kontaktar dem, och hur man följer upp samt mäter ett samarbete. Han berättar dessutom om för- och nackdelar med outsourcing, hur man skalar detta, och om den legala aspekten vid micro influencer marketing samarbeten.

 

Här hittar du Sebastian Lindén & Scope:

https://www.linkedin.com/in/sebastianlinden 

https://scopeapp.io/ 

https://www.instagram.com/scopebynerds/ 


Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant ?

https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel

 

Följ Björn på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/

 

Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/

 

Besök vår hemsida & Instagram:

https://www.framtidensehandel.se/

https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ 


Sponsor

https://www.treyd.io/


Tusen tack för att du lyssnar!

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-12-25
Länk till avsnitt
Hur lyssnar man på podcast?

En liten tjänst av I'm With Friends. Finns även på engelska.
Uppdateras med hjälp från iTunes.