Bra podcast

Sveriges 100 mest populära podcasts

Säljpodden

Säljpodden

Säljpodden är en podcast för säljare, säljchefer, marknadsförare och företagare. Podcasten drivs av Säljarnas Riksförbund och tar upp ämnen inom försäljning och marknadsföring och gästas av intressanta människor.

See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

Prenumerera

iTunes / Overcast / RSS

Webbplats

saljpodden.se

Avsnitt

Anna Ferreira Gomes- Tillväxtföretag, en plats för människor som vill utvecklas snabbt

Ken Skoog möter Anna Ferreira Gomes, Chief Revenue Officer på Netigate, som har nära 15 års erfarenhet av att arbeta i tillväxtbolag inom SaaS världen. Anna berättar om sin resa och varför hon gillar den miljö som ett tillväxtbolag kan erbjuda, vad som krävs av en säljare som vill arbeta i den miljön och hur bolaget måste tänka för att attrahera, utveckla individer och för att skapa ett ?kick ass team?. Vi pratar om vikten av ?trial and error? mentalitet, av att arbeta i en miljö där mycket går ?två steg framåt, och ett steg bakåt? samt om vikten av att faktiskt göra ett jäkligt bra jobb i rollen du har nu med en framåtblick att oändliga möjligheter kan skapas framöver.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-02-22
Länk till avsnitt

Henrik Mannerstråle - KAM rollens utmaningar

Tittar man på Linkedin och läser olika Linkedinprofiler inom sälj så ser man snabbt att väldigt många arbetar som Key Account Managers. Är det verkligen så? Vad gör en Key Account Manager egentligen? Vad krävs av såväl en individ som ett företag för att lyckas med Key Account Management? Vem passar inte som KAM?

I detta poddavsnitt reder vi ut missförstånd, tar död på myter och ger konkreta tips till såväl säljare som företag som vill bygga stora konton där både kund och leverantör på riktigt tjänar på samarbetet. 

 

Nedan kan användas till Linkedin, tillsammans med ovan 

 

På Powersales Communication har man utarbetat 7K-modellen för framgångsrik Key Account Management. 7K modellen finns närmare beskriven i boken Kundresan. 

1. Kundanalys

Välj KAM-kund noggrant. En kund med potential. Inte nödvändigtvis den som är stor nu. 

2. KAM-processen

Vad skiljer en KAM:ares arbete från en vanlig säljares arbete? 

3. Kommunikation

Människor köper av människor. Vilka kommunikations-verktyg fungerar bäst? 

4. Komma överens

Vi förhandlar hela tiden, med alla. 

5. KAM-planen

Ditt strategiska arbete måste stå stadigt i en långsiktig plan ? bara då kan det få kraft framåt. 

 6. Kontaktstrategier

Hur många kontaktpersoner måste du ha per kund?

7. Kunderbjudande

Det slutliga beviset för att du är en duktig Key Account Manager är att du kan åstadkomma värdeskapande försäljning på hög nivå. 

 

Powersales Communications har givit ut ett komplett KAM Manifesto. Vill du ta del av detta omfattande material så skriv KAM i kommentarer så sänder vi till er. 


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-02-08
Länk till avsnitt

Pernilla Hassel framröstad som årets säljare på The Sales Conference 2020

2020 satte hon som vanligt upp en lapp med sina mål på skafferidörren. Målen var på lappen var tydliga, 

Nå en viss försäljningssummaAtt teamet Pernilla var med i skulle bli årets teamAtt bli årets säljare

 

Ganska häftigt att det sista målet uppnåddes, och med råge. Pernilla delar med sig av framgångsfaktorer, sin syn på vad som kännetecknar en bra säljare, hur det kändes den där dagen hon fick priset, hur hon arbetar med social selling och varför, och så avslöjar hon förstås vad det står det på lappen på 2021 och varför en sådan lapp är så viktig. 

 

Vad står på din lapp?


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-30
Länk till avsnitt

Daniel Wikberg - Låt oss döda myter

Med en karriär som tog fart redan som 13-åring till att idag ha drivit bolag i 19 år är det ingen tvekan om att veckans gäst verkligen inspirerar oss. Låt oss presentera Daniel Wikberg, VD på Upsales som är ett CRM-system som säljare och säljchefer använder för att hålla koll på sina affärer och kunder. Systemet hjälper till att hitta nya leads och helt enkelt vinna fler affärer.


Programmering är något Daniel sysslade med redan som 13-åring då han byggde ett crm-system till hans pappas bolag. Idén och tanken skapades när han själv tyckte att systemen som fanns på marknaden var krångliga.


Vägen som har lett honom till där han är idag har varit krånglig. Han har mött många motgångar men kan idag stolt säga att han har drivit företaget i 19 år.


Lyssna in på Daniels resa och hur Upsales själva jobbar för att utveckla sina säljare på bolaget samt hur gör de gör vid rekrytering och onboarding av sina säljare.


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-25
Länk till avsnitt

Magnus Silfverberg - Magkänsla kan vara bra men fakta gör dig klart bättre

Vi fattar som säljare och chefer dagligen många små och stora beslut kopplat till försäljning och tillväxt. Det kan handla om enskilda kundärenden som huruvida vi ska bearbeta en specifik kund eller hur vi ska agera för att inte tappa vissa kunder. Eller av mer strategisk art som hur vi ska designa kundresan kring vilken vi bygger våra processer eller om vi ska gå in på en viss marknad. Alla dessa beslut kan inte fattas på magkänsla, det blir ofta fel och dyrt. 


Ken Skoog träffar Magnus Silfverberg, VD på Bisnode. Magnus har mycket gedigen och bred erfarenhet av såväl försäljning som av ledarskap på hög nivå från bolag som HP, Bettsson och Accenture. Han har dessutom hunnit driva eget. 


I detta avsnitt pratar vi om hur mer datadriven försäljning kan underlätta och effektivisera för både företag som för den enskilde säljaren. Vi pratar om begrepp som prediktiva variabler och automatisera faktaflödet.


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2021-01-11
Länk till avsnitt

Gott Nytt År!

Ken summerar året som gått. 2020, ett år där vi har behövt ställa om, göra förändringar, skapa nya vanor och anpassa oss. Ett 30 tal experter i olika ämnen har i år gästat podden. Vad tar han med sig från gästerna?


Ken lyfter hur viktigt det är att vi har med oss lärande i livet. Att varje gång vi misslyckas, ska vi försöka titta på varför vi gör det. Att varje gång vi lyckas ska vi fira segern men alltid gå tillbaka, klappa oss själva på axeln och titta på vad vi faktiskt har lärt oss av det.


Det har varit ett tufft år på många sätt. Nu är det dags att vi varvar ner och återhämtar oss för att komma tillbaka 2021 med mer energi och nya klara mål.


Gott Nytt År Kära Lyssnare!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-12-28
Länk till avsnitt

Oliver Lopez - "Skapa värde eller dö"

Försäljning är att skapa värde, men vad betyder det egentligen? Ken och Oliver nördar ner sig i vad ordets värde egentligen betyder, vem som avgör vad värde är, hur skapar vi värde i ett möte vs hur skapar vi värde digitalt? 


Ken och Oliver pratar om säljmetodiken SMSF som Ken lärde sig 2004 och som präglat Ken i hans försäljning. 


De pratar om vad som är bäst mindset ?utifrån och in? eller ?inifrån och ut?? 


Dessutom går de igenom en artikel Oliver skrev 2014. Vad sade Oliver? Hade han rätt? Hur ser det ut idag?



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-12-21
Länk till avsnitt

Oliver Lopez - Allting vi gör är försäljning

Oliver Lopez, VD för Structsales, pratar säljminnen. Han pratar om mötet i Centralamerika där kunden ville utöva sin makt, där han då var tvungen att ta fram sitt spanska temperament som slutade i vunnen respekt. Oliver berättar om den effektivaste icebreakern han har varit med om kopplat till ett säljmöte. Och till sist, om vikten om att alltid vara sig själv. Den yngre Oliver Lopez ger råd till den äldre Oliver Lopez.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-12-14
Länk till avsnitt

Boel Sjöstrand ? Så gör du som säljare och chef för att både må bra och prestera bra

Ett hyperaktuellt avsnitt för många säljare som i dagens klimat upplever stress, press och med en stark vilja att nå resultat. Boel Sjöstrand, VD på Linkura, delar med sig av sina kunskaper kring mental kondition och allt vad det innebär. Ett avsnitt om att lära känna sig själv och vad som verkligen får en att må bra. Det finns så mycket som vi själva kan påverka kopplat till vårt eget välmående, ofta med ganska enkla insatsere. Vi pratar om vanor, goda som dåliga, som på ett eller annat sätt påverkar vår mentala kondition. 

 

Ett avsnitt om utveckling och reflektion. Vad mår DU bra av? Vad går DU igång på och vad behöver DU för att prestera? 

 

3 tips baserat på Linkuras forskning:

 

Lär känna dig själv ? kom ihåg att du inte är som alla andra och att du är du. Du är fysiologisk annorlunda än andra människor och du har också en annan livssituation än andra människor. Ställ inte krav på dig själv att göra något som skulle vara samma för alla andraMån om din sömn ? kvantitet och kvalité. ?Jag klarar mig på 6 timmar sömn?. Är din livsambition att klara dig eller att må och prestera bra? Sov 8 timmar.Rör på dig ? hitta ett sätt som funkar för dig. Kom upp i puls 3 gånger i veckan och ha vardagsmotion däremellan. När du har kommit upp i puls (tränat) se till att snabbt komma ner i varv. Alltså gå inte direkt från lunchträningen till nästa säljmöte. 

********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt! 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-12-10
Länk till avsnitt

Möte Linkuras VD Boel Sjöstrand

I detta första avsnitt av två med Linkuras VD Boel Sjöstrand pratar vi kort om säljminnen och introducerar veckans ämne; stress, press, prestation och resultat och hur dessa förhåller sig till varandra. Linkura mäter och tränar individer och organisationer för att stärka den mentala konditionen. Något som är enormt viktigt i ett pressade roller som säljare eller säljledare. Det längre avsnittet med konkreta tips släpps på torsdag den 10/12 2020.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-12-07
Länk till avsnitt

Leonardo Johansson - Skapa en beteendeförändring som ger resultat

Vi vill alla göra bra ifrån oss och då behöver vi göra rätt saker och tillräckligt ofta. Vi behöver goda vanor. I veckans avsnitt träffar Ken Skoog säljtränaren Leonardo Johansson som berättar hur han hjälper såväl företag som individer att genomföra en positiv beteendeförändring. Samtalet ger konkreta råd till både säljare och chefer.


Säljchefer

1. Skapa en känsla av angelägenhet "Sense of urgency".

2. Leading by example.

3. Skapa en kultur där det är OK att analysera varandras möten och ge feedback.


Säljaren

1. Levande dokument som ständigt uppdateras och gärna kan nås med ett bokmärke på datorn. Samling av kunskap och vinnande beteenden man vill efterleva.

2. Sätta upp kvantitativa och kvalitativa mål kring personlig utveckling. 1 ljudbok per månad/1 timme kring att förbättra mig om invändningshantering. 

3. Post-it lappar.


Vill du höra mer kring dessa råd och få reda på råd 4 och fem inom respektive område. Lyssna nu ?


Vill du vara med på webbinariet med Leonardo Johansson fredagen den 4/12 kl.08.30? Anmäl dig här: https://my.demio.com/ref/IT8b4jvp0Dh94F5X


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-11-30
Länk till avsnitt

Leonardo Johansson - Demonstrera utan att demonstrera

Möt Leonardo Johansson, VD och grundare av Lion Competence. Han har en lång bakgrund inom försäljning, närmare bestämt 15 år. Leonardos största fokus i hans karriär är hur man kan justera små beteenden i sin vardag som sedan kan leda till betydande resultat, ett fokus som man märker har stor betydelse när han i detta avsnitt delar med sig av sina säljminnen. 


Vad menar han med ?kill your darlings?? Varför har han en sådan stor passion till meditation? Och varför går han aldrig till jobbet utan att känna sig minst 90 procentig? Luta dig tillbaka och lyssna på veckans avsnitt med Leonardo Johansson som gäst.  


Nästa vecka träffar vi Leo igen. Missa inte det!


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-11-23
Länk till avsnitt

Anssi Rantanen - Do you have a growth or a fixed mindset?

To get better all the time. Investing time in learning and daring to test new things as part of learning are for many successful organizations and individuals crucial to achieving success in both short term as long term.


Meet Anssi Rantanen, a serial entrepreneur and growth marketing expert, in this episode about how to go from a fixed to a growth mindset. This is the last episode before The Sales Conference on the 19th of November where you will hear Anssi as a Keynote speaker.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-11-18
Länk till avsnitt

Anssi Rantanen - Progress is a function of pain and reflection

Meet Anssi Rantanen, a growth marketing expert, serial entrepreneur, and winner of the 2019 Nordic Business Forum public speaker award. This is the fifth out of six episodes before The Sales Conference where you will meet Anssi as a Keynote speaker. You will also meet Anssi in a longer episode in a couple of days but first of all, listen to some of hiss ales memories in this short episode.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-11-16
Länk till avsnitt

Frank Herbertz -Trender inom säljutveckling - hur lär sig organisationer och individer på bästa sätt?

Precis som alla branscher genomgår säljutbildningsbranschen en hypertransformation, inte bara på grund av Corona även om den påskyndar utvecklingen. I detta avsnitt inför The Sales Conference så möter ni Frank Herbertz, VD för Mercuri International, som berättar om vilka trender han ser inom branschen. Vi tar upp fem tydliga trender som påverkar såväl Mercuri som branschen. Trenderna syns även i många andra branscher på olika sätt. In och lyssna, reflektera och agera!




********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-11-09
Länk till avsnitt

Frank Herbertz, CEO of Mercuri International - Even the most experienced make mistakes

In this interview, which is part three of six before The Sales Conference on November 19th, you will meet Frank Herberts. Frank has over 25 years of experience in the industry "sales training and sales development" and regularly meets companies all over the world who want to develop in sales.

Few people , have the same experience as Frank in this area. Frank personally shares both unexpected events in customer meetings as mistakes he has made in his career.


Även den mest erfarene gör misstag - med Frank Herbertz, VD för Mercuri International

I denna intervju, som är del tre av sex nför The Sales Conference den 19e npovember, så möter ni Frank Herberts. Frank har över 25 års erfarenhet inom branschen "säljträning och säljutveckling" och träffar regelbundet företag över hela världen som vill utvecklas inom försäljning.

Få, har samma erfarenhet som Frank inom detta område.. Frank delar personligt med sig av såväl oväntade händelser i kundmöten som misstag han gjort i sin karriär.


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-11-02
Länk till avsnitt

Stefan Hyttfors, trendspanare och futurist - Specialavsnitt inför The Sales Conference

Stefan Hyttfors, känd föreläsare, trendspanare och futurist, kommer vara en av huvudtalarna på The Sales Conference den 19e november. I detta avsnitt får ni en försmak av vad Stefan kommer att prata om. Vi pratar om vad vi faktiskt kan ta reda på om kunden inför ett möte, inte bara fakta utan kring kundens hälsa, känsloläge, värderingar, stressnivå etc. Vi pratar om förändringshastighet och hur vi faktiskt tar oss an en värld där allt vi trodde vi visste kan komma att omkullkastas. Men vi balanserar också upp med att diskutera frågan, ska vi fokusera på framtiden eller har vi nog svårt att hantera nutiden. Vad är viktigt, kortsiktiga eller långsiktiga mål?



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-10-26
Länk till avsnitt

Stefan Hyttfors - Kalla samtal - olika betydelse beroende på vem du frågar

Ett av sex specialavsnitt inför The Sales Conference. Först ut är Stefan Hyttfors, trendspanare och mycket uppskattad och prisad föreläsare. Stefan kommer att tala på konferensen men vi får ett smakprov redan denna och nästa vecka. I detta avsnitt pratar vi säljminnen. Vi pratar om kalla samtal, svåra samtal och om Stefans ovilja att ta möten.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-10-19
Länk till avsnitt

Wilma Eriksson - Lämnar trygg anställning för möjligheten att få bygga!

Förra veckan hörde ni Wilma i ett kortare introavsnitt som av lyssnarna uppskattades stort. I detta längre avsnitt berättar Wilma mer om sin nya satsning och varför hon väljer att mitt i en Corona kris, där många flyr nyförsäljning och söker trygghet, säga upp sig för att med några affärsbekanta starta ett nytt bolag. Wilma delar med sig av såväl lärdomar, drivkrafter och konkreta tips. Dessutom förstås, vad gör det nya bolaget Vloxq? 


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-10-12
Länk till avsnitt

Wilma Eriksson - Äkthet och mod

Wilma Eriksson har en gedigen och framgångsrik bakgrund inom försäljning på flera SaaS bolag. Nu lämnar hon en trygg anställning mitt under Covid 19 för att starta upp ett nytt bolag tillsammans med några andra fantastiska entreprenörer. Bolaget heter Vloxq och ska effektivisera offertarbetet och säljares affärsprocesser. Väldigt modigt och mer om detta i nästa veckas avsnitt med Wilma.


I veckans avsnitt delar Wilma med sig av några spännande säljminnen. Och som vanligt för den trogne lyssnaren så finns det några tips att ta med sig. 


********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!



See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-10-05
Länk till avsnitt

Per Lange - "Amatör eller proffs?" Din säljpitch kan vara skillnaden

Ken Skoog möter Per Lange, författaren, föreläsaren och grundaren av bolaget Customize your demo. Per berättar om 5 insikter och steg som är avgörande för att få till den där klockrena presentationen som gör att kunden säger JA!



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-09-28
Länk till avsnitt

Per Lange - Ni vet inte vad en arg kund är

Skrattattack är något detta avsnitt lovar då Per Lange energifyllt delar med sig av sina säljminnen. Vi beskriver inte mer utan uppmanar till att lyssna. Se till att ha näsduk nära för tårarna kommer spruta, av skratt.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-09-21
Länk till avsnitt

Lotta Cederbom - Att sälja och leda i förändring

Ibland är det svårt när förändringens vindar blåser. Det är då ord som mod, tydlighet och engagemang kan vara helt avgörande för hur det går och hur det mår. Möt Lotta Cederbom, kommersiell direktör och vice VD på Aller Media, som berättar om hur det är att leda i en bransch som de senaste 10 åren genomgått monumental förändring. Varning för tänkvärda reflektioner och goda råd :)



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-09-14
Länk till avsnitt

Säljminnen med Lotta Cederbom

I veckans "inför avsnitt" träffar ni fantastiska Lotta Cederbom, kommersiell direktör och vice VD på Aller Media. Lotta ger oss inblick i några helt fantastiska säljminnen, bland annat om när vattnet gick för kunden på kundmötet, och om en helt fantastiskt säljinsats tidigt i karriären. Detta vill ni inte missa.



********************


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-09-07
Länk till avsnitt

Jenny Berge - Ett avsnitt om passion och svåra utmaningar

Ken Skoog möter Jenny Berge, VD på rekryteringsföretaget SalesOnly. I en öppen och rättfram intervju berättar Jenny om passionen för säljyrket men också om de mycket svåra utmaningar många kandidater möter i dessa osäkra tider med färre jobb på marknaden att söka och i knivskarp konkurrens. Tänkvärt men också väldigt konkreta råd utlovas!


********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!


Säljpodden ges ut i samarbete med Säljarnas Riksförbund. Gå in på Säljarnas hemsida för att läsa mer om vad de gör.


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-08-31
Länk till avsnitt

Jenny Berge - Det ska vara bläck på pappret innan man öppnar munnen

I dagens " lära känna" avsnitt möter vi Jenny Berge, VD på rekryteringsföretaget Sales Only, som bland annat berättar om stora affären med Microsoft och om mötet som gav lärdomen att man inte ska ta ut glädjen i förskott. Vilka är hennes rutiner innan varje möte och vilka råd ger hon till sitt 20 år yngre jag?


Nästa vecka träffar vi Jenny i ett fördjupande avsnitt där fokuset ligger på rekrytering och kandidatmarknad, vi ger även svar på spännande frågor som våra lyssnare efterfrågat.


********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-08-24
Länk till avsnitt

Patrik Nordkvist - Så leder du dig själv till framgång i höst!

Ska vi titta i kristallkulan och följa trender eller ska vi leta i historiska fakta och i oss själva för att hitta receptet för framgång? Behöver vi jobba hårdare i höst, absolut! Men vi behöver också arbeta smartare. Ken Skoog möter Patrik Nordqvist i ett samtal som ska ge tydliga råd och inspiration för säljare, konsulter och chefer som vill nå framgång i svåra tider.



********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.

********************


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-08-17
Länk till avsnitt

Patrik Nordkvist - Att välja vart man lägger sitt fokus och satsa på det

I dagens avsnitt möter vi Patrik Nordkvist, som driver Försäljningschefen, i ett samtal om säljminnen och hur hans rutiner ser ut i samband med föreläsningar och olika försäljningsinsatser. Hur förbereder man sig och hur kommer man igång? Ta del av Patriks erfarenheter och tips kring just rutiner innan möte, förberedelser och fokus. 


********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.

********************


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-08-10
Länk till avsnitt

Sara Dalsfelt - Hur bygger du livslånga relationer?

Ett samtal om hur du bygger livslånga relationer och hur du bygger ett starkt personligt varumärke! Sara Dalsfelt inkubator på Adway och expert på sociala medier, HR tech och på att bygga personligt varumärke. Hon syns frekvent på Linkedin där hon på relativt kort tid skapat sig ett namn hos 1000 tals följare som följer dels hennes inlägg som hennes show Linkedin Live. Sara ger tips kring hur du bygger personligt varumärke, hur man inom sälj och HR får med sig ledningen på tåget mot att automatisera och effektivisera processer, hur du blir attraktiv för rekryterare, och mycket annat!

 

Sara berättar öppet om strategier men går också konkret in på hur du bör tänka och vad du faktiskt kan och bör göra för att skapa värde för din målgrupp..

 


********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.

********************


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-06-29
Länk till avsnitt

Sara Dalsfelt - Fast i en källare till storaffär i morgonrocken

Sara Dalsfelt är expert på sociala medier, HR tech och på att bygga personligt varumärke.


Hon syns frekvent på Linkedin där hon på relativt kort tid skapat sig ett namn hos många lojala följare. Sara har en ostoppbar personlighet som hon verkligen släpper loss i detta avsnitt där hon berättar om sina bästa och värsta säljminnen.


Som när hon skapade show i Mellbystrand och med bruten handled sålde jordgubbar utan att låta någon passera hem utan att få med sig minst 3 liter jordgubbar.

Om en storaffär som gjordes i morgonrock!

Om kundmötet som gjorde att hon flydde i skräck.

Vi dyker in i en del konkreta tips och reflektion kring kvinnligt och manligt. Ja, jäklar vad vi hinner med i detta teaseravsnitt!


Nästa vecka hör ni Sara i ett längre avsnitt där hon ger råd kring hur DU bygger personligt varumärke, hur man inom sälj och HR får med sig ledningen på tåget mot att automatisera och effektivisera processer, hur du blir attraktiv för rekryterare och mycket annat förstås! 


********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.

********************

/KenP.S. Prenumerera på Säljpodden i iTunesSpotify eller på Säljpodden.se. Gå också gärna med i Säljpoddens grupper på FacebookInstagram och Linkedin. Tack! D.S

See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-06-22
Länk till avsnitt

Johan Segergren - Stolta säljare och livslånga affärsrelationer

? Möt Johan Segergren (SE i bolagsnamnet WISE). Ni får höra om Johans framgångsrika karriär som säljare, entreprenör och VD. Ett samtal om genuin stolthet över säljyrket, många konkreta säljtips baserat på egen erfarenhet och ett samtal om nyfikenhet. Hur går vi från att ordet är en klyscha till att det "de facto" är en verklighet och kan användas till säljarens fördel.

Ken Skoog möter återigen Johan Segergren, Johan har varit VD för flera framgångsrika konsultverksamheter.


Förra avsnittet där lyssnarna fick ta del av Johans säljminnen var milt uttryckt uppskattat av många! 


Johan är väldigt passionerad kring försäljning och av att skapa tillväxt. Han berättar i detta avsnitt varför han i sina roller som VD alltid avsätter stor del av sin tid till att träffa kund och varför försäljning är viktigt om du vill nå en ledningsgrupp eller styrelserummet. Johan ger oss också tre av sina framgångsfaktorer:


?Hyperlyssnande

?Påläst och påställd

?Kylighet


Ge oss dina tre framgångsfaktorer!


********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.

********************


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-06-15
Länk till avsnitt

Johan Segergren - Svett och ljusblåa skjortor

Ken träffar Johan Segergren, entreprenören och VDn som älskar försäljning. Johan delar med sig av såväl roliga som dråpliga säljminnen. Lyssna, skratta och lär!


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-06-08
Länk till avsnitt

Mathias Härenstam inspirerar och antar en svår utmaning

Vad är egentligen säljkultur, vilka ritualer krävs, vilka beteenden krävs? Ett fantastiskt möte med Mathias Härenstam som berättar hur han arbetat och arbetar med att bygga starka säljkulturer för bolag. Konkreta råd och tips kombinerat med roliga historier. Dessutom, Mathias är en modig man som antar utmaningen och coachar mig live med hjälm av metoderna aktivt lyssnande och kraftfulla frågor. 

********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-06-01
Länk till avsnitt

Mathias Härenstam - Du måste våga sticka ut

Ken Skoog möter Mattias Härenstam som i detta ?inför avsnitt? minns tillbaka och delar med sig av säljminnen. En story om hur man vänder en klart skeptisk kund till en väldigt positiv kund genom att vara modig och utmana. Om hur en extremt bra relation ledde till tappad affär på grund av ett misstag. Om hur en opportunistisk kontakt med en främmande amerikansk CEO ledde till storaffär. Kul och lärorikt med flera konkreta tips. 

********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-05-25
Länk till avsnitt

Angela Ahola - Dina dolda drivkrafter

Ken möter Angela Ahola, doktor i psykologi och prisad talare och författare. Tre drivkrafter styr våra liv, behovet av relationer, status och kunskap. Historisk har dessa psykologiska behov hjälpt oss att överleva, men lägger idag ofta krokben för oss. Avsnittet ger bakgrunden till forskningen och konkreta tankar kring hur du bör tänka och göra som säljare. 


7 punkter att ta med sig från dagens avsnitt:

Öka känslor av ?vi?. Hitta likheterna - åsikterna och erfarenheterna som ni delar. Om kunden och du upplever er som lika uppstår mer positiva känslor.Få kunden att känna sig framgångsrik. Vi vill vara viktiga, lyckade, sedda och bekräftade - ha status. Klart du behöver förmedla att du är bra. Men inte på bekostnad av att få din kund att känna sig lyckad. Ställ frågor och ge en ärlig komplimang och möjlighet finns.Lär dig hantera exponering. Ju fler gånger vi ser något, desto mer gillar vi det. Så, ju fler kunden ser dig eller din produkt, desto högre blir sannolikheten att hon eller han börjar gillar det. Men - bli inte tjatig! Ha fingertoppskänsla. Undvik multitasking. För att fungera på toppen av din maximala potential behöver du rikta din uppmärksamhet mot en uppgift i taget. Ha rätt storlek på dina mål. Ett smart sätt att jobba med mål är att dela upp dem i lagom portioner, delmål. Helst så att du, varje dag, kan känna att ?där satt den!?.Jämför dig inte! Om du ändå gör det så välj någon som liknar dig och inte en världsmästare. Anteckna för hand - i kundmötet. Dels blir laptopen en barriär er emellan. Dels är en skärm mer av en distraktion i relationen. Plus, anteckningarna blir bättre!********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-05-18
Länk till avsnitt

Säljminnen med Ken och Angela Ahola

Ken Skoog möter Angela Ahola, doktor i psykologi, talare och författare till bland annat ?Konsten att göra intryck? och nyutkomna ?Dina dolda drivkrafter?. I detta ?inför avsnitt? delar både Ken och Angela med sig av några säljminnen. Nästa vecka kommer ett längre avsnitt med Angela där vi pratar om just våra dolda drivkrafter, hur de påverkar oss och våra möjligheter att göra ett bra trovärdigt intryck. 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-05-11
Länk till avsnitt

Arvid Axland - Jakten på känslan

Vi är inte så rationella som vi tror. Det är heller inte VAD du säljer som är viktigast utan mycket mer VARFÖR och HUR du säljer och kommunicerar som gör skillnaden. Möt Arvid Axland, grundare till Pool kommunikationsbyrå och författare till boken ?Jakten på känslan? i veckans avsnitt av Säljpodden som pratar om just detta och om behovet att skapa en stark upplevelse. En stark produkt eller tjänst i sig räcker inte för att skapa ambassadörer. 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-05-04
Länk till avsnitt

Arvid Axland - Rätt värde och rätt värderingar är avgörande

I dagens avsnitt gästar Arvid Axland, grundare för Pool kommunikationsbyrå och författare till boken "Jakten på känslan", podden. Ett avsnitt där Arvid delar med sig av olika säljminnen. Han berättar om mötet där han var på väg att sälja Pool men valde att avbryta affären. Vad hände egentligen?

********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-04-27
Länk till avsnitt

Klas Hallberg - I kundens skor

Ett roligt inspirerande samtal med Klas Hallberg, den prisbelönte föreläsaren och känd från P4 Extra. Klas pratar om kundundersökningar som inte handlar om kunden, om företag som inte vet vad värde är, om skidorna flygbolaget inte trodde han ville ha med hem och om överstekta köttbitar. 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-04-20
Länk till avsnitt

Klas Hallberg - Mod och passion växer till möjlighet

Klas Hallberg är husfilosof i P4 extra, har vunnit Stora Talarpriset 2018 och utsetts till en av världens 9 bästa talare av Speakerrating. Nu aktuell med boken i Kundens skor. I detta korta avsnitt berättar Klas om sina bästa och värsta säljminnen och om en väldigt annorlunda och speciell incident som inträffade på ett säljmöte. Nästa vecka möter ni Klas i ett längre avsnitt där vi pratar om boken och hur generera kundvärde på riktigt.  


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-04-13
Länk till avsnitt

Ingrid Höög - Involvera alla i försäljningen

I ett personligt samtal som rör sig mellan vision och konkreta tips pratar jag idag med Ingrid Höög, koncernchef på HR koncernen Wise Group. Ingrid pratar om närvarande ledarskap och hur du bygger en framgångsrik säljkultur. Två områden som är väldigt viktiga generellt men som i aktuell situation är helt avgörande. Vi reflekterar också kring behovet av att ständigt utvecklas, vad är värdet och vad är faktiskt faran med utvecklingsfokus. 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-04-06
Länk till avsnitt

Specialavsnitt 6 - Tobias Thalbäck

Intervju med Tobias Thalbäck, VD på Solidtango. Tobias berättar om hur de tvingats ställa om sin verksamhet helt inom loppet av ett par veckor. Vad hände, vad kände de och hur tänkte de. Men framförallt, vad gör de åt situatione? Tänkvärd och lärorikt.  


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-04-03
Länk till avsnitt

Specialavsnitt 5 - Karin Geber

Karin Geber, VD på rekryteringsföretaget och headhuntingföretaget Head Agent, gästar Säljpodden. Ta del av denna öppna intervju kring hur läget ser ut hos Head Agent just nu. Hur agerar deras kunder, hur kan kandidater tänka i dessa tider, vilken hjälp finns att få och hur har denna tid förändrat attityd och arbetssätt. 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-04-01
Länk till avsnitt

Specialavsnitt 4 - Tobias Basilius

Med anledning av Corona- krisen intervjuar Ken Skoog olika företagsledare kring hur de arbetar i dessa tider. Vad borde man som företagare fokusera på nu? I dagens avsnitt möter vi Tobias Basilius, VD på Reco, som delar med sig om hur Reco hanterar denna utmaning.


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-03-30
Länk till avsnitt

Specialavsnitt 3 - Kim Swing

Ken Skoog intervjuar olika experter med anledning av Corona krisen. Idag intervju med Kim Swing, HR Business partner på Ahlsell, om hur det är att leda i förändring. Vi pratar om att ha respekt för att människor berörs och känner olika i den tid vi är nu. Vi pratar om vad som är viktigt att tänka på för företag, ledare och individer? Vad kan krisen komma att lära oss? 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-03-25
Länk till avsnitt

Ingrid Höög - Det personliga mötet

Oavsett om vi ses digitalt eller face-to-face så är det personliga mötet en väldigt stark plattform. Många möten slarvas dock bort av säljare eller ledare som är oförberedda, som inte har tydlig agenda eller tydlig avsikt med mötet. Detta är respektlöst mot såväl din egen som motpartens tid. I detta kortavsnitt ger Ingrid Höög, koncernchef på HR bolaget Wise Group, goda råd hur du bör tänka och agera före, under och efter ett personligt möte. 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-03-23
Länk till avsnitt

Specialavsnitt 2 - Johan Åberg

I flera kortare specialavsnitt intervjuar vi såväl säljare som företagare kring hur de agerar med anledning av Corona. I detta avsnitt berättar Johan Åberg, VD på Next State, öppet om hur situationen påverkar honom. Han ser möjligheter och ger konkreta tips om hur vi kan tänka och agera. 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-03-19
Länk till avsnitt

Specialavsnitt 1 - Tomas Wesander och Philip Gozzi

I flera kortare specialavsnitt intervjuar vi såväl säljare som företagare kring hur de agerar med anledning av Corona. Först ut är Philip Gozzi och Tomas Wesander från Stjärnsäljarpodden berättar hur ?KAP?, noggrannhet och positiva tankar leder dem framåt! 


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-03-18
Länk till avsnitt

Arbetsrättsjurist Wilhelm Kaldo - Provision efter avslutad anställning

Ja, hur är det med rätten till provision efter avslutad anställning? I detta avsnitt reder vi ut begreppen med arbetsrättsjurist William Kaldo från Säljarnas.


********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

 


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-03-16
Länk till avsnitt

Henrik Larsson Broman - Supertrenderna

I veckans avsnitt träffar ni en av Sveriges mest kända och bästa föreläsare inom försäljning, Henrik Larsson Broman. Henrik är forskare och trendspanare och är också en av författarna till boken Supertrenderna. I detta avsnitt pratar vi om hur försäljningen har förändrats de senaste 10 åren, vad som inte har förändrats och om ändrade köpbeteenden som slår hårt mot många organisationer. Vi pratar också om trenden ?business by empathy? som är här och värd att ta på allvar. Kanske är det också trenden som hjälper öka på stoltheten och respekten för säljyrket?! Lyssna för att höra teorier, fakta, råd, bli inspirerad och få flera konkreta råd.


Kommentera på Linkedin eller Facebook så är du med i utlottningen av boken Supertrenderna!

********************Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på ?Book a demo? för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.********************

See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

2020-03-09
Länk till avsnitt
En liten tjänst av I'm With Friends. Finns även på engelska.
Uppdateras med hjälp från iTunes.