Hur gör man 2000 sidor teknisk manual bäst tillgänglig för företagets utvecklare? På r360 Resort Systems, ett mjukvarubolag som gör bokningssystem för bland annat fjällanläggningar, löste ägaren Ludvig Granberg det med hjälp av en chattbot byggd på OpenAIs API. Istället för att bläddra i dokumentationen går det nu istället att ställa frågor om den.
“Eftersom det bara är användningen via API:t vi betalar för blir det här väldigt kostnadseffektivt. Sedan i november rör det sig om några tiotals dollar,” säger han i avsnittet.
Den här veckan är det use case-vecka i AI Sweden Podcast. Samtalet med Ludvig Granberg är det första av tre. Det kommer också att bli ett om artificiell intelligens i tillverkande industri, hos Uddeholm, och ett om artificiell intelligens i kommuner, med Södertälje. Precis som detta avsnitt med fokus på konkreta tillämpningar.
Vill du hitta ännu fler användningsfall att bli inspirerad av är Use Case-biblioteket på MyAI webbplatsen du ska surfa vidare till när du lyssnat klart. Länken dit är: https://my.ai.se/usecases.