Sveriges mest populära poddar

Datastudion

27. Experiment - hur vet man att en ny feature skapar värde?

51 min • 7 januari 2025

Den 20e November gästades Datastudion av branschkollegan Max Dyrhage! Dataproffs, produktägare och grundare av konsultbolaget Signific; Max har koll på det mesta vad gäller data. I detta avsnitt berättar Max om vikten att testa dina förändringar med hjälp av experiment, för att säkerställa att din nya feature faktiskt kommer leda till det utfallet som du hoppas på.


Vilka mätvärden ska man fokusera på när man gör ett A/B test? Hur jobbar bolag så som Spotify, King och SVT med experiment när de släpper nya features? Vad är en experimentplattform och hur integrerar en modern sådan med resterande datan inom din organisation?


Detta är enormt viktigt för bolag som vill iterera och lära sig snabbt; inget du vill missa! Lyssna och lär 🙂


Referenser:



Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Förekommer på
00:00 -00:00