Sveriges mest populära poddar

DEKONSTRUKTIV KRITIK

6.5 DEKONSTRUKTIV KRITIK & Christer Sturmark

56 min • 26 oktober 2017
Patreon: http://bit.ly/ARONFLAMDK SWISH: 0768943737DEKONSTRUKTIV KRITIK med Christer Sturmark. Christer är före detta IT-entreprenör som sadlade om och blev förläggare och författare. Idag är han vd för bokförlaget Fri Tanke http://fritanke.se/Fri Tanke förlag ger ut litteratur i upplysningstraditionens anda. Mestadels innebär det böcker om populärvetenskap, samhällsdebatt och filosofi. Dessutom är Christer chefredaktör för tidskriften Sans http://fritanke.se/sans-magasin/och ordförande för förbundet Humanisterna sedan 2005. I november 2017 meddelade han att han inte ställer upp för omval 2018. Mitt stora problem med humanisterna har alltid varit att även om de inte tror på Gud så tror de på människan, som jag är mindre övertygad om att hon finns. Hans senaste bok kom ut 2015 och heter Upplysning i det 21:a århundradet. Christer har också gjort en intervjubok som heter Personligt – samtal med fritänkare. Där han intervjuar välkända fritänkare. Boken har en egen hemsida på www.bokenpersonligt.se.Det sekulära Sverige håller på att kollidera med andra idéer om hur vi människor ska förhålla oss till tro. Förra veckan föll IS-staden Raqqa. Grattis Mellanöstern! Och beklagar Sverige. För det betyder att de som lämnat Sverige för att slåss i Mellanöstern nu är på väg hem igen. Därför tyckte jag att det var viktigt att få tala med Christer om tro och vetande. Gilla dela och länka gärna till DEKONSTRUKTIVKRITIK och om du vill att jag ska kunna fortsätta och utveckla den här podden donera en slant på DKs Patreon: http://bit.ly/ARONFLAMDK eller SWISHA mig på 0768943737. Direkt till avsnittet på Patreon: http://bit.ly/DK_ChristerSturmarkEdited by Marcus Blomgren - contact at Instagram @marcusbrummgrenIntro by:Intractable by Kevin MacLeod is licensed under a Creative Commons Attribution license (creativecommons.org/licenses/...)Source: incompetech.com/music/royalty-...Artist: incompetech.com/

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

00:00 -00:00