I Detaljhandelspoddens 96e avsnitt gästas vi av Alexander Moström, medgrundare till Blugiallo. Vi får en inblick i skräddat premiummode. Fördelarna med onlineaffären, det nya ”hemmet” och hur data skapar de perfekta passformerna.
Innehåll:
02:00 Skräddat herrmode under hemmajobb och lågkonjunktur.
05:00 Omställning under pandemin, från kostym till chinos.
07:30 Prishöjningar och marknadsföring av lyxsegmentet är strategiskt rätt, men med färre nya kunder som följd.
12.30 Med bra data skapas stora möjligheter för vår second hand affär, Giallo pages
14.30 Stora investeringar har sänkt lönsamheten men 2024 når vi svarta siffror
17:00 Skräddat online, hur fungerar det?
22:30 Premium ja, men livstidsvärdet på ett plagg kan ligga lägre än fast fashion
23:30 Nu öppnar vi upp vår butik ”hemmet” för att kunna låta varumärket blomma ut för fullt
28:00 Ännu större potential i skräddat dammode
32:30 AI och data höjer kundernas köpupplevelse
40:30 Personalisering är framtiden
Alexander Moström hittar ni här:
linkedin.com/in/alexander-moström-43881635
Och Blugiallo här: