I Detaljhandelspoddens 104e avsnitt gästas vi av Christian Rudolf, VD och medgrundare av SEO-byrån Topdog. Det blir en genomgång av nycklarna till att lyckas med SEO och hur AI skapar helt nya förutsättningar att effektivisera SEO-arbetet men också nödvändiga åtgärder för att anpassa SEO-arbetet till Googles nya logik.
Innehåll:
02:00 Nya beteenden i spåren av konjunktur och kostnadstryck kräver ökad lyhördhet
05:00 SEO är sälj!
08:00 Teknik och UX är nycklarna till att lyckas med e-handelssökord
14:30 Konsten att prioritera rätt mellan kategorisidor, information om produkter och varumärken samt content
20:30 Tänk om SEO-experten fick bestämma sortimentet
25:00 Omvälvande period för SEO när AI skapar nya möjligheter för effektivare interna processer…
32:30 …Men Googles Search generative experience påverkar också förutsättningarna för e-handeln och en större del av köpet kommer att ske i sökfasen
40:00 Framtidens SEO-hantverk kommer att leda till att:
· En större del av köpresan sker hos Google
· Hemsidans information på produktnivån blir mycket viktigare
· Googles AI hanterar annonseringen för e-handlare
· I en värld av Google AI måste du som e-handlare bygga din egen data över vad som genererar köp
· Flytta fokus från kategorisidor till produktsidor
43:00 Mellansgementet förlorar igen
Christian Rudolf hittar du här:
https://topdog.nu/christian-rudolf/
Joel Falck
https://www.linkedin.com/in/joel-falck-6a6016b
Jonas Arnberg
https://www.linkedin.com/in/jonas-arnberg-5306a41
Besök vår hemsida: