I Detaljhandelspoddens 99e avsnitt gästas vi av Victor Hjalmarsson, produktchef för e-commerce, på DHL. Vi diskuterar second hands snabba tillväxt, potentialen för e-handeln och att pris och upplevelse är de viktigaste drivkrafterna. Med i studion är också e-handelsentreprenören Joel Falck som vikarierar för Magnus.
Innehåll
02:30 E-handelns snabbaste tillväxt finns inom recommerce
03:30 Julhandeln flyttas till november och Blak Friday
06:00 Second hand fortsätter att lyfta även när konjunkturen vänder upp
07:00 Argumentet att handla second hand är framför allt ett lägre pris…
08:00 …och en roligare köpupplevelse
10:00 Recommerce är den nya torghandeln
11:30 Enkelhet nyckeln till framgång
13:30 Ombuden viktiga i first mile
14:00 Yngre handlar mest men föräldrar sticker ut
16:30 Plattformarna vs e-handeln, var finns lönsamheten i recommerce?
21:00 C2C affären skapar betalningsvilja för e-handelns frakter?
23.00 Outnyttjade resurser i garderoberna
26:00 Beteende att handla second hand är här för att stanna
29:00 Paketmarknaden för recommerce är mer lönsam
30:00 En ny skickgraderingsskala lyfter second hand
Victor Hjalmarsson hittar ni här:
http://linkedin.com/in/victor-hjalmarsson-a25a9383
DHLs E-handelskollen Recommerce hittar ni här:
https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/ecommerce/foretagskunder/e-handel/ehandelskollen.html
Besök vår hemsida:
https://www.detaljhandelspodden.se/
Joel Falck
https://www.linkedin.com/in/joel-falck-6a6016b
Jonas Arnberg