I Detaljhandelspoddens 90e avsnitt gästas vi av Jessica Mattsson på eEquity som menar att varumärkesbyggande är viktigare än någonsin, att en riktigt bra tillväxttakt från och med nu ligger på 30 procent och att störst lönsamhetspotential fortfarande finns inom D2C.
Innehåll
3.00 Nya värderingar av e-handelsbolag
7.00 En helt ny konkurrenssituation kräver varumärkesbyggande
10.00 D2C är fortfarande väldigt hett men butik och återförsäljare är naturliga komplement
12.00 Fortfarande stor potential i B2B
18.30 Det finns mycket kvar att skruva på inom e-handeln
22.00 Är hela konsumtionssektorn undervärderad?
24.00 Potential i recommerce, men vilken affärsmodell kommer att fungera?
29.20 Last mile börjar kosta mer men hotar inte e-handelns tillväxt
33.30 Bäst tillväxt i portföljen hittar vi i Zoo.se och högst lönsamhet kommer finnas inom D2C
35.30 30 procents tillväxttakt är riktigt bra från och med nu