I Detaljhandelspoddens 122a avsnitt gästar Martin Zellman, VD och grundare på Commerce Mind. Martin tror att e-handlare som jagar lönsamhet har en ljus framtid men att generella och tillväxtstyrda e-handelsaktörer kommer ha det tufft. Martin tror också att Black Friday blir bra i år men att kampanjerna över tid behöver bli färre och smartare.
Innehåll:
03:00 Ljusare framtid för de som kommer igenom dagens svacka
07:00 Shein och Temu utgör stora hot
10:00 E-handeln är alldeles för generell och måste lära känna sina kunder mycket bättre
11:30 Viktigare att bestämma vilka mål man ska ha än att satsa på ny teknink
16:30 Det uppstår bra lägen till ok hyra vilket lyfter butikshandeln
18:00 Behovet av kapital driver kampanjer men över tid kommer Black Friday tappa i betydelse
22:00 AI kommer att hjälpa handeln att sätta rätt priser
24:00 Butikskedjor är bättre på att driva e-handel än vad e-handelsföretag är på att bygga butiker
27:00 Framtidens handel känner sin kund bättre
Martin Zellman hittar ni här_