I Detaljhandelspoddens 98e avsnitt gästas vi av Paul Fischbein, VD på Revolution Race. Vi får en inblick in D2C-bolagets tillväxt internationellt, breddnigen mot fler produkter och konsten att hålla bruttomarginalen uppe. Paul tar oss också på en resa från e-handelns vagga genom finanskrisen fram till dagens e-handelsmarknad som bedöms växa i många år till. I detta avsnitt agerar också Joel Falck vikarie för Magnus.
01:30 Internationell marknad
04:30 D2C modellen håller priset nere samtidigt som lönsamheten är hög
07:30 Friluftskläder med stil
10:00 Kunderna, och de 550 000 kundrecensionerna, är en viktig del av utvecklingen av bolaget
12:00 Från byxor till bredare sortiment
20:30 Återförsäljare inget för oss
21:30 Amazon utgör ett bra komplement till vår huvudaffär och en möjlighet att visa upp delar av utbudet till nya målgrupper
24:00 E-handelns utveckling, från återförsäljare på nätet till D2C
28:00 Tuffa tider för enskilda bolag men den digitala transformationen accelererar i svagare tider och lyfter e-handeln på sikt
37:30 Konsten att hålla bruttomarginalen uppe
43:00 Viktigaste nyckeltalen att bevaka
Paul hittar ni här:
linkedin.com/in/paul-fischbein-92790a4
och RevolutionRace här:
Joel Falck
linkedin.com/in/joel-falck-6a6016b
Jonas Arnberg