I Detaljhandelspoddens 142:a avsnitt gästas vi av Tara Derakshan, medgrundare av Sniph. Tara berättar om hur intresset för doft växer, hur sinnliga upplevelser kan förflyttas till det digitala rummet – och hur en smart affärsmodell kan bygga lojalitet och driva tillväxt.
Innehåll:
01:00 Mäns parfymintresse exploderar
05:00 Sniph föds ur en passion för doft och viljan att förändra branschen
07:30 Därför är det mer logiskt att köpa parfym online än i butik
10:00 Vi hjälper parfymhusen att nå ut – och kunden att hitta rätt
13:00 Datadriven doftmatchning
17:00 Prenumerationsmodellen fungerar
23:00 Eget parfymhus med multisensoriska ambitioner
28:00 Doft står inför samma resa som det svenska vinintresset
31:00 Överraskningar i brevlådan – varje månad
35:00 Tunga investerare med framtidsblick i ryggen
Tara hittar ni här: