Det här är premiäravsnittet av en ny typ av intervju där jag pratar med marknadsförare ute på företag. Förhoppningsvis kan det här vara både inspirerande och motiverande samt ge upphov till nya idéer.
Först ut i den här intervjuserien är Christoffer Pettersson på fintech-bolaget Minna Technologies i Göteborg. Företaget ligger bakom den mycket populära abonnemangs-appen Mina Tjänster.
I avsnittet pratar vi om Christoffers bakgrund och karriär, hur Minna Technologies strukturerar sina team, hur de arbetar med digital marknadsföring och growth samt hur Christoffer anser att man blir en bättre digital marknadsförare.
Du får bland annat höra:
Vad han lärde sig på att sälja klockor online
Hur Mina Tjänster växte användarbasen från 30 till 150 tusen på ett år
Verktygen han använder i sin marketing stack
Hur du skapar hyperlokal targeting för dina Facebook-annonser
Och varför du borde vara snabb på att testa nya annonstyper
Här under följer länkar till sociala profiler, webbsidor, artiklar samt andra resurser som nämndes i avsnittet. Som en extra bonusresurs har Christoffer satt ihop ett dokument med alla marknadsförings-verktyg han använder dagligen i sitt jobb.
Ladda ner Christoffers Marketing stack Lista med 24 av de marknadsföringsverktyg Christoffer använder allra mest + lite andra resurser.
Länkar
Christoffer på LinkedIn
Minna Technologies
Mina Tjänster
Minna Technologies på Instagram
Karlex Watches
Tim Ferriss
4 Hour Work Week [Bok]
How To Setup A Growth Team For Maximum Impact [Brian Balfour-artikel]
Swedbank abonnemangshjälpen
Are Geo-Targeting Facebook Ads Right for Your Business? [AdEspresso]
Mixpanel
Amplitude
Google Optimize
Leedfeeder
Buzzsumo
Builtwith
Pipedrive
Wikipedia om målstyrning med OKR (Objective Key Results)
A Learning Plan For Becoming A Full Stack Marketer [Medium]
Growthhackers.com
Marketing School
Masters of Scale with Reid Hoffman
Tack till Mikael Lindberg på New Breeze Music som klipper podden och står för musiken.