GDPR är EU:s nya dataskyddsförordning som träder i kraft den 25 maj 2018. Två som verkligen har koll på ämnet är Daniel Gustafsson, Business Culture Officer, (LinkedIn) och Kim Hindart, Chief Security Officer och Data Protection Officer, (LinkedIn) på City Network.
De driver sedan ett år tillbaka GDPR-podden som riktar sig till tekniker, beslutsfattare och andra som i sin roll berörs av GDPR.
Daniel och Kim diskuterar i podden den nya dataskyddsförordningen och bjuder även in branschpersoner, jurister och tekniker för att höra deras syn.
Men i min podd och det här avsnittet fokuserar vi på vad GDPR innebär för oss marknadsförare och vad vi behöver ha koll på. Du får bland annat höra:
Vad som skiljer GDPR och PUL åt
Hur synen på personuppgifter förändras
Termer och begrepp man behöver ha koll på
Hur GDPR påverkar digital marknadsföring
Vad det innebär för verktygen vi använder som marknadsförare
Länkar
GDPR-podden (webbsida)
GDPR-podden (iTunes)
City Network
Datainspektionen
EU:s webbsida kring GDPR
Tyska BSI
Tack till Mikael på New Breeze Music som hjälper mig att klippa och få den här podden att låta bättre.