Reklambyråkillen som blev logotypexpert. Jens Östgaard är designer ut i fingerspetsarna och har specialiserat sig på varumärkesdesign och logotyper.
Förutom designkunder arbetar han idag med konsultbyrån QueensLab, e-handelsbolaget Taste for Waste och integrationsprojektet Kompisbyrån. Han skriver dessutom krönikor kring varumärkesdesign i tidningen Cap&Design.
I det här avsnittet pratar vi varumärkesdesign och logotyper. Jens delar med sig av en del av den kunskap han samlat på sig med flera hundra logotyp-projekt bakom sig. Du kommer bland annat få höra hur Jens ser på varumärkesdesign, vad som särskiljer en duktig designer, varför han inte gör långsmala logotyper och mycket mer.
Du kan se några av de logotyper han har skapat på Instagram och Behance. Passa även på att följa honom på såväl Facebook som Instagram och LinkedIn.
Länkar och resurser
Jens webbsida
Facebook
Instagram
LinkedIn
Taste for Waste
Kompisbyrån
QueensLab
Glöm inte heller att klicka på prenumerera i din podcast-app. För dig som är intresserad av att följa min resa som digital marknadsförare så kan du signa upp för mina e-postuppdateringar. Då är du med på hela resan och får även mina månadsrapporter.
Tack till Mikael på New Breeze Music som hjälper mig att klippa och få den här podden att låta bättre och Peter på Hive Workspace där jag spelade in det här avsnittet.