Du får i avsnittet höra om om viktiga trender inom influencer marketing under 2023 och vad Jonas Westling ser kommer bli viktigt under 2024.
Tillsammans går vi bland annat igenom vad han anser är de huvudsakliga typerna av samarbeten och strategier inom influencer marketing. Och de viktigaste delarna i en strategi för influencer marketing.
Du får dessutom höra om:
Vikten av målsättning och målbild
Mätbarhet och data inom influencer marketing
Lärdomar kring innehåll och budskap
Receptet för ett riktigt bra samarbete
Flera bra exempel att hämta inspiration från
Och Jonas delar även vad han ser är de främsta nycklarna för att lyckas med influencer marketing under 2024. Samt vad de företag som lyckas med kanalen gör bra.
Om gästen
Jonas Westling är head of agency och medgrundare till influencer marketing-byrån Nine Agency. En byrå som bland annat blev Årets Byrå under Influens Awards 2023.
Han har arbetat med bloggare och influencers i över 10 år. Och idag jobbar han och byrån med kampanjer över hela världen.
Tidsstämplar
[2:20] Största trenderna inom influencer marketing 2023 och 2024.
[9:49] Vikten av målsättning och målbild för arbetet med influencer marketing
[17:05] De huvudsakliga typerna av samarbeten och strategier inom influencer marketing.
[25:42] Hur företag bör använda influencer marketing i sin marknadsstrategi.
[30:01] De viktigaste delarna i en strategi för kanalen.
[35:52] Främsta nycklarna för att lyckas med influencer marketing under 2024.
[40:51] Jonas-favoritsamarbeten från 2023. Och receptet för ett riktigt bra samarbete.
Länkar
Jonas Westling på LinkedIn
Nine Agency webbsida
Influencer Marketing Insights 2024 - Nine Agency (rapport)
Beyond the Hype: A Data-Driven Dive into Influencer Marketing Effectiveness - Nine Agency (rapport)
Kom igång med influencer marketing - Nine Agency (guide)
Så lyckas du med influencer marketing - Nine Agency (guide)