Musikhjälpen drar varje år in åttasiffriga belopp till bortglömda humanitära katastrofer. Det är insamlingseventet där det fysiska och digitala sömlöst smälter samman för att göra världen lite bättre. I år handlar det om att ge barn på flykt ett tryggare liv, och i det här avsnittet av Digitala influencer-podden berättar projektledarna Karl-Johan Paulsson och Simon Rosenqvist om tankarna bakom temat, evenemangets utveckling genom åren, den ständiga jakten på tekniska lösningar för att engagera fler och om den enorma apparat som finns bakom glasburen som du ser i rutan. Dessutom avslöjar de vilken låt som önskats mest genom tiderna och förklarar åkomman Post production blues. Vi på Consid har såklart en egen Musikhjälpsbössa. När du bidrar med en peng för att hjälpa barn på flykt från krig, har du också möjlighet att vara med och tävla om en programmeringsutbildning åt en skolklass i Sverige. Läs mer om programmeringsutbildningen på våra tävlingsinlägg på Instagram, LinkedIn eller Facebook.