Med sin unika vikteknik, inspirerad av japansk origami, har svenska Stilride dragit världens blickar åt sig redan innan deras första elmotorcykel lanserats. Med en digitaliserad tillverkningsprocess, återvunnet stål och lokal produktion, siktar Stilride bokstavligen mot stjärnorna. I det här avsnittet av Digitala influencerpodden hör ni Stilrides medgrundare och vd, Jonas Nyvang, berätta om idén som gick från pappersflygplan till stål, om marknadsföring som fick egna vingar och kurvornas naturliga skönhet.
Tidskoder och citat
2.01 Detta är Stilride.
2.26 Så uppstod idén.
3.54 Så gick det till när den första elmotorcykelkampanjen blev viral.
4.49 Detta är det som får världen att höja på ögonbrynen.
5.38 Så går det till i Stilride-fabriken.
7.22 Detta är unikt med Stilrides vikprocess.
7.51 Så uppstod namnet Stilride.
8.23 Här är man i processen i nuläget.
9.36 Så mycket kostar en Stilride1.
11.30 Så hinner de med allt.
11.51 Om den patenterade tekniken.
13.25 Därför tilltalar kurvor oss människor så mycket.
13:48 Dessa hållbarhetsmässiga fördelar har Stilfold-tekniken.
15.18 Så viktigt är det att ha en hållbar produkt när man går ut på marknaden idag.
16.33 Om skillnaden mellan en vanlig elscooter och en Stilride.
17.41 Så har man valt vilka som får köpa de första exemplaren av Stilride.
19.19 Har det varit svårt att få loss kapital?
19.58 Detta vore dröminvesteraren.
20.20 Jonas Nyvangs Fem snabba favoriter.
22.12 Detta står närmast på tur efter motorcyklarna för Stilride och Nyvang.
23.02 Om möjligheterna med AI.
23.40 Om planerna på att komma ut i rymden med Stilfold.
24.24 Så stor är Stilrides organisation.
25.21 Jonas Nyvang rekommenderar en gäst eller ett ämne till kommande poddar.
25.46 Så följer du Stilride och Jonas fortsatta framfart.