Deras nya AI-verktyg bygger på Chat GPT, deras designers jobbar i 3D och på det nya, klimatsmarta omnilagret som de bygger kommer det mesta skötas av robotar. Lindex är helt enkelt klädkedjan med stolt tradition – mitt i en digital transformation. I det här avsnittet av Digitala influencerpodden berättar Lindex CDO Annika Elfström om de största teknikinvesteringarna i bolagets historia, hur hon får med sig medarbetarna på resan och om AI som hjälpande hand i butiken. Dessutom ger hon ett boktips till den som vill bli bättre på att förutspå framtiden.
Tidskoder och citat
1.44 Detta ryms i rollen som CDO.
3.43 Så långt har Lindex kommit på digitaliseringsresan.
7.08 Om Lindex Copilot.
9.14 Så uppstod idén.
10.03 Har det kommit upp nya idéer på hur man kan använda AI inom Lindex?
11.27 Finns en oro bland medarbetarna för att AI ska ta jobben?
12.53 Så jobbar Lindex med data.
14.01 Om att jobba med 3D-design i produktutvecklingen.
15.14 Detta är RFID.
16.24 Så har RFID gett resultat.
17.17 Så tänker Lindex kring fast-fashion-begreppet.
19.58 Så påverkades Lindex av pandemin.
21.03 Annika Elfströms Fem snabba favoriter.
24.47 Så får du till en lyckad transformation i ett traditionstyngt bolag.
27.53 Om Annikas självuppfunna begrepp ”fashion tech”.
28.36 Annika Elfström rekommenderar en gäst till kommande program.
29.11 Här ska du hålla utkik om du vill följa Lindex fortsatta digitala resa.