Hon är en av Sveriges största influencers och hennes följare har fått hänga med genom två graviditeter – in i livet som småbarnsmamma och techentreprenör. Med appen Baby Journey har Michaela Forni varit med om att skapa en digital bebisbubbla värderad till över 300 miljoner, som sopar banan med konkurrenterna. I det här avsnittet av Digitala influencerpodden hör ni Michaela berätta om en idé som föddes bland kolik och vaknätter, om att driva bolag med brorsan och maken och om hur Baby Journey lyckats vinna de blivande föräldrarnas förtroende. Dessutom får ni ta del av Michaela Fornis allra bästa mom hack.
Tidskoder
1.45 Så är nya livet som tvåbarnsmamma.
3.45 Om att starta bolag samtidigt som man blir förälder.
5.10 Så uppkom idén till Baby Journey.
6.33 Så mycket energi har man lagt på den tekniska utvecklingen av appen.
7.40 Här står Baby Journey idag.
8.11 Så många användare har Baby Journey.
8.54 Detta är framgångsreceptet.
10.08 Så har man byggt medvetenhet om Baby Journey.
11.44 Om att Baby Journey idag är en hel byrå.
13.27 Därför fortsätter Michaela att kalla sig influencer.
15.11 Så är det att jobba med sin man och bror.
18.04 Om att fira framgång.
18.34 Hade bolaget funnits utan Michaelas bakgrund som influencer?
19.39 Därför fungerar influencer marketing så bra.
21.45 Om boken Jag är inte perfekt, tyvärr.
26.31 Om näthatet som många offentliga personer utsätts för.
27.17 Detta leder näthatet till.
28.32 Om bloggen som form.
29.33 Michaela Forni rekommenderar en gäst eller ett ämne för kommande poddar.
30.11 Detta händer härnäst för Baby Journey och Michaela.