En podcast om hur du charmar algoritmerna i varumärkets tjänst
Hon är bara 24 år och nybliven egenföretagare, men har redan hunnit jobba med varumärken som Caia Cosmetics och Netflix. Ofelia Vistedt är marknadsföringsgeniet som förstått kraften i TikTok och brinner för att hjälpa andra att gräva guld med hjälp av algoritmerna. I det här avsnittet av Digitala influencerpodden hör ni Ofelia Vistedt förklara varför alla behöver vara på TikTok, hur man bygger varumärke på sociala medier och vilka knep som får dig att tränga igenom flödet. Dessutom avslöjar hon hur hon själv lyckats landa så tunga varumärken som kunder – utan ett enda säljsamtal.
Tidskoder och citat
1.32 Så gick det till när Ofelia startade eget.
3.07 Så marknadsförde Ofelia sitt nya bolag.
4.16 Så får Ofelia kunder.
4.23 Därför satsade Ofelia på just TikTok.
5.01 Därför har det funkat så bra.
6.33 Därför funkar TikTok så bra för marknadsföring.
7.10 Så lyckas du på TikTok.
8.25 Finns det en risk med att satsa så mycket på en plattform, om algoritmerna sedan plötsligt förändras?
9.20 Hur vet man vilken plattform man ska satsa på?
11.36 Så funkar algoritmerna bakom TikTok.
13.40 Så låter du algoritmerna jobba för dig.
14.34 Dessa trender inom marknadsföring på sociala medier ser Ofelia.
15.44 Så många följare har Ofelia idag.
16.17 Så ofta publicerar Ofelia innehåll på sin TikTok.
16.47 Ofelia Vistedt sätter sig i heta stolen.
19.10 Så här har Ofelias pojkvän, som själv är egenföretagare, hjälpt henne på bolagsresan, och vice versa.
21.19 Om Ofelias podd Top of mind.
22.17 Efter ett år som entreprenör – detta skulle Ofelia gjort annorlunda idag.
23.19 Så tänker Ofelia kring kunder.
24.43 Detta är Ofelias bästa tips till den som vill starta eget.
25.25 Om nomineringen till Consids pris Årets stjärnskott.
26.18 Ofelia rekommenderar ett ämne eller gäst till podden.
26.43 Detta händer framåt för Ofelia.