Efter sju år som IT- och digitaliseringschef på Riksbyggen kastade sig Amir Chizari ut i det okända, med målet att revolutionera fastighetsbranschen. Nu är den här – plattformen Advicy – som med datainsamling och kraftfull AI ska bli fastighetsägarens bästa vän. I det här avsnittet av Digitala influencerpodden beskriver Amir Chizari en bransch som älskar pdf:er och excel, hur kontroll över data är avgörande för att överleva på en allt tuffare fastighetsmarknad och hur AI kommer att förändra branschen framåt. Dessutom avslöjar han varför siktet är inställt på skyskraporna i Dubai.
1.51 Så gick det till när Amir bestämde sig för att starta eget.
3.32 Så uppstod idén till Advicy.
4.24 Så funkar Advicy rent praktiskt.
8.06 Detta är Advicys målgrupp.
9.35 Så ser Advicys affärsmodell ut.
11.23 Så bra är fastighetsägare och förvaltare på att samla in data.
12.24 Så drabbas fastighetsbranschens digitalisering av det höga ränteläget.
13.10 Därför kan Advicy ändå vara en bra satsning i ett dåligt marknadsläge.
14.37 Så tog Amir tempen på branschen innan han drog i gång arbetet med plattformen.
15.55 Så har responsen varit på Advicy.
16.41 Kan man använda Advicy inom andra branscher också?
17.30 Denna bransch ligger närmast till hands att utöka Advicy till.
18.19 Dessa teknologier kommer ha störst påverkan på branschen den närmaste tiden.
19.22 Så står sig Sverige mot andra länder när det gäller digitalisering av fastighetsbranschen.
20.09 Finns även internationella planer för Advicy?
21.12 Finns det några konkurrenter där ute?
21.58 Amir Chizari sätter sig i heta stolen.
24.22 Detta är största skillnaden mellan att driva eget och ingå i en så stor organisation som Riksbyggen.
25.33 Amirs bästa tips till den som överväger att göra samma resa.
26.19 Amir rekommenderar en gäst till kommande poddar.
27.50 Detta ska ni hålla utkik efter när det kommer till Advicy framöver.
29.06 Därför är Amir sugen på att lansera i Dubai.