Varmt välkommen till en helt ny säsong av We Are Influencers där vi för första gången sätter strålkastaren på microinfluencers - profiler som med en tydlig nisch och ett relaterbart liv har byggt en karriär i sociala medier utan enorma följarskaror.
Vad är då "kriterierna" för att anses vara en microinfluencer? Ja, de tolkningarna är många men jag brukar personligen säga att man ligger mellan från ett par tusen följare (på instagram eller besökare i månaden på bloggen) upp till det att man faktiskt kan tjäna sin heltidslön på bloggen. Man har ofta också en tydlig nisch och en nära relation till sina följare, det är ju trots allt det allt handlar om - närheten till sin publik.
Först ut i denna nya specialsäsong är Elin Häggberg som bloggar på Teknifik. Hon har bara bloggat i några få år men har redan byggt en välbesökt och högkvalitativ blogg, vunnit priser och kanske viktigast av allt - tagit en expertroll i sin nisch som är teknik.
Elin var från första början väldigt strategisk i sina val och hur hon arbetat med att få bloggen att växa och jag är otroligt glad att få dela hennes kunskap med er idag.