Sveriges mest populära poddar

Förlagspodden

Meningslös PR, digitala intäkter, möjligheten att fejka litterära prisvinnare och samtal med en ny förlagschef är innehållet i avsnitt 52

44 min • 19 maj 2019
Förläggaren funderar över om PR spelar någon som helst roll för bokbranschen och konstaterar att april 2019 var den första månaden någonsin där digitala intäkter var större än pappersboksintäkterna i förlaget. Vi funderar över inflationen i litterära priser och möjligheten att fejka vinnare och tar ett par snabba grepp runt ett kvicktänkt förlag, en oövertänkt lansering och en framgångsrik bajsbok. Och så pratar vi med det nya förlaget Kaunitz/Olsson, ett förlagsnamn som får åtminstone journalisten att tänka på gröna ängar eller någonting ditåt…   Innehåll: 00 21 – PR meningslöst i bokbranschen 05 35 – En revolution 08 21 – Förlag på hugget 09 37 – Ett pris till varje pris 17 21 – Audible i Sverige 19 32 – Kulturrådets barnboksinköp, kapitel 2 21 40 – I samtal med Martin Kaunitz   Böcker som nämns i podden: Mueller – rapporten: rapport från utredningen om rysk inblandning i 2016 års presidentval Steffo Törnqvist – Steffos spritbibel
00:00 -00:00