I början av 2020 lämnade Emma Lythell över ledarskapet för sin performance marketing agentur Dot Sure, för att på heltid jobba på det omtalade liveshopping bolaget Bambuser. Sedan dess har Bambuser (i skrivandets stund) 18-dubblat sin aktiekurs, och rullat ut sin SAAS-lösning för liveshopping globalt. I detta avsnitt av Framtidens E-handel går vi igenom vad liveshopping är för något, hur fenomenet kommer att utvecklas kommande år, och vilka faktorer som gör liveshopping framgångsrikt för varumärken och återförsäljare. Vi tar upp konkreta exempel och diskuterar dess effektivitet sett till branding och försäljning, do´s och dont´s, vad som händer bakom kameran, success cases, och varför Kina ligger så långt före i utvecklingen av liveshopping. Vilka typer av produkter passar bäst? Hur ser man till att inte tappa tittare under livesändningen? Hur driver man så många tittare som möjligt, och hur maxar man sin försäljning? Missa inte detta djupgående avsnitt om liveshopping i veckans avsnitt av Framtidens E-handel.
Här hittar du Emma Lythell, Bambuser och Dot Sure
https://www.linkedin.com/in/emma-lythell-99b09562/
Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant 👇
https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel
Supporta oss genom att rate:a podden i iPhone-appen Podcaster
https://podcasts.apple.com/us/podcast/framtidens-e-handel/id1536993379
Följ Björn på LinkedIn
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida & Instagram
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
Sponsor
Tusen tack för att du lyssnar!
Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.