Entreprenören Sebastian Lindén är medgrundare till plattformen Scope som kan beskrivas som ett Google-sök för influencers. Han arbetar dagligen med framgångsrika D2C brands som Stronger, Ideal of Sweden, CAIA Cosmetics, och NA-KD, och berättar i detalj hur de går tillväga för att bedriva framgångsrik micro influencer marketing. Sebastian går igenom hur man väljer en influencer att samarbeta med, vilka olika samarbetsmöjligheter som finns, hur man kontaktar dem, och hur man följer upp samt mäter ett samarbete. Han berättar dessutom om för- och nackdelar med outsourcing, hur man skalar detta, och om den legala aspekten vid micro influencer marketing samarbeten.
Här hittar du Sebastian Lindén & Scope:
https://www.linkedin.com/in/sebastianlinden
https://www.instagram.com/scopebynerds/
Gillar du podden? Stötta oss & donera en slant 👇
https://supporter.acast.com/framtidens-e-handel
Följ Björn på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida & Instagram:
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
Sponsor
Tusen tack för att du lyssnar!
Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.