Kousha Torabi, medgrundare Ninepine, gästar podden Framtidens E-Handel och pratar om hur man skapar ett bolag med 237 miljoner i omsättning med ett kärnteam på sex personer. Du får höra om Ninepines grundfilosofi kring enkelhet, skalbarhet och varför de bygger som ett techbolag – trots att de säljer fysiska produkter.
04:30 – Intuition vs data: Att skapa produkt utifrån kund istället för ego
11:40 – Vad Ninepine lärde sig om lojalitet, pris och varumärkesstrategi
18:20 – Influencer marketing före algoritmer
25:10 – Att göra det oskalbara skalbart: Från kundtjänst till community
32:00 – Att skala varumärke genom produkt och förväntanshantering
38:00 – Varför Ninepine säger nej till tillväxt på bekostnad av brand equity
44:00 – Vad är ditt varumärkes kärna – egentligen?
49:30 – Prisstrategi: Ska du dubbla, halvera eller bara våga ta betalt?
56:00 – Tre nycklar till framgång: Kundfokus, datadriven kultur och kostnadsdisciplin
68:00 – Slutord: Att koppla bort egot och våga bygga på insikt
Här hittar du Kousha & Ninepine:
https://www.linkedin.com/in/k-torabi/
Sponsor:
Följ Björn på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/
Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/
Besök vår hemsida, YouTube & Instagram:
https://www.framtidensehandel.se/
https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/
https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQ
Poddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:
https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/
https://www.linkedin.com/in/ankarskold/
Tusen tack för att du lyssnar!
Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.