Fredrik snackar med Jimmy Engström och Jessica Engström om Hololens, VR, AR, MR och … MR också. Begreppen reds ut och vi går igenom allt från fräcka spel till nyttolösningar, hur man ska tänka kring … XR … både upplevelse- och utvecklingsmässigt.
- 0: Inledning, begrepp och bakgrund.
- 15:10: Fragments och andra fräcka spel.
- 19:27: Affärs- och företagslösningar med XR.
- 27:50: Hur bygger man ut något existerande system åt XR-hållet? Tänk på upplevelsen! Och det begränsade synfältet. Jobba med ljud också, det funkar väldigt bra.
- 45:52: Hur långt kan man komma med sina idéer utan en Hololens och hur får man tag på en?
- 55:29: Headsets från andra tillverkare och hur de fungerar ihop med Hololens
Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!
Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack, @tobiashieta, @iskrig och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på [email protected] om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.
Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes!
Länkar
Titlar
- Prata lite framtidsteknologi
- Man ser den riktiga världen med sina egna ögon
- Ställa ett hologram på min diskbänk
- Studsa en holografisk boll på ett fysiskt bord
- XR
- Då pratade vi med våra lampor
- På den tiden var det inte jättebilligt att tända och släcka sina lampor
- Du behöver hantera klick-eventet
- Man sitter på Pintrest och pinnar litegrann
- Planera i en 3D-värld
- Gå omkring i det holografiska köket
- Man gör en upplevelse
- Buzz Aldrin är där som ett hologram
- Jag vill ju kunna dra i huset
- Ett hål i det virtuella rummets tak
- I det virtuella rummet i headsetet
- Hololens är jätteroligt att jobba med