I det här avsnittet pratar jag om varför det är viktigt att sätta ett värde på sitt arbete och hur gratiserbjudanden kan locka “fel” målgrupp. Jag delar med mig av mina egna erfarenheter av hur jag byggde upp min kurs Business Love, genom att ta en lägre summa till en början för att identifiera vad som behövdes för att mina kunder skulle öka sina chanser att “lyckas”. Jag berättar också om vikten av skalbara metoder, som sociala medier och poddar, och hur man kan skapa innehåll som är både värdefullt och hållbart - för både dig och din potentiella kund.
Min förhoppning efter detta avsnitt är att du reflekterar över om du verkligen ska erbjuda ännu en freebie, hur du sätter dina egna gränser och hur du bäst kan använda dina resurser för att attrahera rätt klienter. Vill du verkligen hålla en gratis challenge? Hur kan du anpassa din strategi för att skapa långsiktig och hållbar framgång? Vad är hållbart för dig?
Vill du diskutera något som jag tar upp i det här avsnittet? Skriv till mig på Instagram: https://instagram.com/lyckasmedmarknadsforingen
Här hittar du min kurs Business Love som jag pratar om: https://evolvingeducation.vipmembervault.com/products/courses/view/1171284
Podden klipps av Klara Sjöstedt: https://instagram.com/ugcklara
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.