I det här avsnittet gästas jag av Emma Runqvist som är en riktig framgångssaga inom UGC-branschen.
Vi pratar bland annat om vad som händer när du skapar innehåll med känsla istället för att jaga likes och vad en kaffekopp faktiskt kan förmedla om man bara lyckas hitta sitt personliga uttryck.
Vi diskuterar gatekeeping-kulturen som är stark i UGC-branschen och att vi anser att du förlorar mer på att hålla kunskap för dig själv, istället för att hjälpas åt och lära av varandra. Vi vill uppmuntra till ett synsätt där man ser andra kreatörer som kollegor, inte konkurrenter. För även om två personer får samma uppdrag kommer de att leverera det på olika sätt – och det är där det verkliga värdet ligger.
Emma berättar också om sina erfarenheter från New York, varför hon älskar sitt "vanliga jobb" lika mycket som UGC-yrket och varför hon valt att hålla sitt privatliv utanför sociala medier. Dessutom får du tips på hur du blir en kreatör som företag vill jobba med, utan att ha den bästa kameran eller en stor följarskara.
Våra förhoppningar efter det här avsnittet är att du blir påmind om att din kunskap växer när du vågar dela den. Vad händer om vi slutar se kunskap som något man måste skydda?
Berätta gärna om dina tankar och reflektioner efter att du lyssnat på avsnittet, eller tagga mig i stories när du lyssnar! Du hittar mig här: https://instagram.com/lyckasmedmarknadsforingen
Här hittar du Emmas sociala medier:
Instagram: https://www.instagram.com/ugc.emmarunqvist
Tiktok: https://www.tiktok.com/@ugc.emmarunqvist
Podden klipps av: Klara Sjöstedt https://instagram.com/ugcklara
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.