Möt Elin Tornblad, humanist och kommunikationskonsult med personal branding som specialkompetens som varit huvudansvarig för kommunikationen för såväl Jubileumsklinikens Cancerfond såväl som TedX-Göteborg och som via Chalmers Entreprenörsskola blev tech-entreprenör och grundare av greentechbolaget Potato Plastic som försökte lösa världens plastproblematik med hjälp av potatisavfall.
I avsnittet reflekterar Elin över valet att bli en udda fågel på Chalmers mastersprogram i entreprenörskap, att efter slitningar i grundarteamet axla rollen som VD för ett tech startup mot sin intuition och sedan bli ”Elin Potato” med hela entreprenörs-Sverige och att av DI utses till årets kvinnliga grundare för att sedan kort därpå behöva annonsera att hennes bolag ska läggas ner.
Elin berättar öppenhjärtligt om att göra saker som inte ”känns rätt i magen” och att skämmas när man misslyckas men också om hur hennes erfarenheter har byggt hennes självförtroende, öppnat nya dörrar och lärt henne att ställa krav på sin omgivning.