I veckans avsnitt av Noll till 100 pratar vi om att skala upp ett lifestyle brand vilket vi diskuterar tillsammans med vår gäst Domantas Zilinskas, delägare i Porobic Group. Veckans avsnitt är på engelska.
1.38 min - Introducerar dagens ämne.
3.00 min - Problem to solution vs lifestyle brand.
8.23 min - Hur ska man göra research och ta reda på om ett lifestylebrand är skalbart?
10.45 min - Vilka frågor ska man ställa målgruppen när man skickar ut surveys?
13.00 min - Om att förstå kunden och dess behov.
16.15 min - Skillnaden på annonserna mellan lifestyle och problem to solution brands på Meta.
20.50 min - Hur du på bästa sätt ska analysera annonser på Meta.
22.00 min - Hur Porobic Group skalat Lifestyle brands genom åren.
26.24 min - US Amazon Research.
27.18 min - Viktiga faktorer när man annonserar ett Lifestyle brand.
28.15 min - Fear of missing out - så skapar man hype kring en produkt som människor inte vill missa.
30.20 min - Att skapa community och limiterade produkter tillsammans med målgruppen.
Här hittar du Fedja & Jacob:
Fedja Porobic: https://se.linkedin.com/in/porobic
Jacob Wibom: https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/
Dagens gäst Domantas Zilinskas: https://www.linkedin.com/in/domantas-zilinskas/
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.