I veckans avsnitt av Noll till 100 gästas vi av Carl Rosenqvist och pratar brett om hans tankar runt marknadsföring samt hur man bäst tar sitt varumärke utanför Sveriges gränser.
2 min - När började Carl på Daniel Wellington och vad lockade honom att jobba där?
Märken som drar tillbaka sina produkter från retailers.
5 min - Grundläggande principer för marknadsföring
7 min - En stor skillnad mellan ehandel i USA och Sverige
9 min - Vilka brands gör mental och physical availability bäst
13 min - Varumärke och pris-leverage
16 min - Säljkanaler
18 min - Vilken är rätt återförsäljare?
20 min - Vad gör man om man har pressade marginaler?
28 min - Hur ska man börja sin internationaliseringsresa?
31 min - Borde Caia Cosmetics gå in i Indien?
34 min - Segmentering är viktigare än någonsin
37 min - Vikten av att ha örat mot marken i en lokal marknad långt bort
42 min - Hur kan internationalisering hjälpa kassaflödessituationen
43 min - Hur kan du enkelt få information från din kundgrupp i Indien?
46 min - Om Carl skulle starta ett DTC bolag idag - vad är det då?
Här hittar du Carl:
https://www.linkedin.com/in/carl-rosenqvist/?originalSubdomain=se
Här hittar du Fedja & Jacob:
https://se.linkedin.com/in/porobic
https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.