Tillsammans med dagens gäst, Karin Vajta Engström, kommunikationschef på AI Sweden, Sveriges nationella center för artificiell intelligens, utforskar vi det spännande mötet mellan AI och kommunikation, och vi ställer oss frågan: Är AI en väg till ökad effektivitet på kommunikationsavdelningen eller bör vi betrakta det som ett potentiellt hot?
”AI är väldigt mycket en ledningsfråga och gäller hela organisationen. AI-frågan hör hemma på strategisk nivå och man behöver ställa sig några strategiskt viktiga frågor; Vad har vi för kompetens idag, vad vill vi ha för kompetens framåt, vill vi jobba med våra egna data och bygga egna modeller och teknologier Inhouse eller vill vi köpa in det?”
Att AI är ett oerhört aktuellt ämne råder det ingen tvekan om, och med Chat GPT blev det både folkligt och tillgängligt. Tillsammans med Karin utforskar vi hur kommunikatörer kan omfamna AI som en kraftfull resurs för att förbättra kvaliteten och öka värdet av vårt arbete. Så, sätt på dig hörlurarna och låt oss tillsammans navigera i gränslandet mellan AI och kommunikation.
Tack för att du lyssnar och glöm inte att följa oss i våra olika kanaler för fler insikter och inspiration!