Hur bygger man ett varumärke som folk faktiskt litar på? I veckans avsnitt gästas vi av ingen mindre än Jennie Zetterström – expert på varumärkeskommunikation och medieträning. Med lång erfarenhet som presschef och grundare av Buzzmore Kommunikation har Jennie stenkoll på vad som ska till för att bygga starka talespersoner, navigera kriser och använda sig av storytelling för att nå ut.
Tillsammans med Jennie pratar vi om konsten att tala till hjärtat, att bygga förtroende och få människor att faktiskt bry sig. Samtidigt djupdyker vi i frågeställningen kring hur man som bolag kan tänka kring, och använda sig av medarbetare för att positionera frågor och bygga varumärke.
“När personen nästan börjar bli större än det egna varumärket då kommer avundsjukan in. Jag tror man lösa det där genom att diskutera för att få ihop det. Du kan inte få både och. Ska du få vinsten utav personliga varumärken som representant för ditt varumärke då kanske du också behöver ge dem lite slack.”
Detta är ett otroligt intressant avsnitt där du får alla tips för hur du kan göra ditt budskap både engagerande och trovärdigt, samtidigt som du blir en röst som folk faktiskt lyssnar på – även i en tuff intervjusituation.
Tack för att du lyssnar och glöm inte att följa oss i våra olika kanaler för fler insikter och inspiration! Instagram och LinkedIn