Gäst: John Mellkvist
Vad skiljer starka och sköra varumärken åt när det gungar? Varför landar vissa på fötterna, medan andra aldrig återhämtar sig från en kris eller granskning? Och vilken roll spelar kommunikatören när det kommer till att bygga varumärke och förtroendekapital?
“Förtroende är något som är skört men också något som är möjligt att skaffa sig i situationer där man kanske egentligen intuitivt tänker att man har mer att förlora än att vinna…”
Den här gången gästas vi av kommunikationsproffset John Mellkvist, utsedd till Årets Superkommunikatör, inte en, utan två gånger. John är konsult på PR-byrån Kreab som är inriktad på strategisk kommunikation. Han har skrivit boken “Välj din ålder” och är idag kanske Sveriges starkaste röst i åldersfrågor, och har medverkat flitigt i morgonsoffor och medier.
I mötet med John pratar vi om hur kommunikationsfrågor och olika yrkesroller inom kommunikationsområdet har utvecklats över tid och vad som krävs för att lyckas. Vi får också inblick i Johns hjärtefråga ålderism, där han bjuder på insikter kring fördomar, utmaningar och möjligheter, både i Sverige och utomlands.
Förbered dig på ett fullmatat avsnitt där vi rör oss mellan högaktuella frågeställningar inom kommunikationsområdet och på samma gång får inblick i hur en superkommunikatör jobbar metodiskt, konsekvent och strategiskt i arbetet med att positionera en högaktuell samhällsfråga.
Tack för att du lyssnar och glöm inte att följa oss i våra olika kanaler för fler insikter och inspiration!