Hur beter sig människor, egentligen? Och varför säger vi ibland en sak men agerar ändå på ett annat sätt? Vad behöver du som kommunikationsproffs förstå för att verkligen nå rätt målgrupp? Eller ska vi ens prata målgrupper? Och borde vi kanske göra ett ännu bättre research-arbete innan vi allierar oss med tredje part?
“Den bästa kommunikationen är den som bygger på vad människor säger och vad de faktiskt gör - och att det hänger ihop!”
I vårt möte med Katarina Graffman, doktor i antropologi, programledare, författare och expert inom mediekonsumtion och konsumtionskultur, får vi inblick i vilka drivkrafter som ligger bakom skillnaderna mellan olika generationer. Och hon vet bättre än de flesta hur man ska kommunicera och nå fram och vad som fungerar för att påverka folks beteende.
Detta avsnitt är maxat med spännande insikter om konsumtion, konsumtionskultur och reflektioner, research-baserat målgruppsarbete och hur du tar din verksamhet ur greenwashing-träsket och bygger ett autentiskt varumärke. Vi utmanas också kring hur vi kan tänka och agera för att inte försöka nå breda målgrupper utan istället arbeta effektivt och trovärdigt genom microinfluencers.
Tack för att du lyssnar och glöm inte att följa oss i våra olika kanaler för fler insikter och inspiration!