Forbes utsåg ServiceNow till världens mest innovativa bolag – VDn berättar om historien bakom framgången.
ServiceNow levererar digitala arbetsflöden som skapar överlägsna upplevelser som i sin tur bidrar till bättre produktivitet. ServiceNow blev listad som världens mest innovativa bolagoch är Sofigatesviktigaste plattformspartner.
I dagens avsnitt av Reimagine Technology möter vi Johan Dahlin, vd på ServiceNow i Sverige. Johan hade aspirationer på att bli fotbollspelare, menpå en HP-konferens i Barcelona hörde Johan om ett litet och då, enligt HP, ganska irrelevant bolag: ServiceNow. Efter närmare efterforskningar insåg Johan och hans kollega Henrik Cronebäck att ServiceNow satt på en lösning som var väldigt speciell. Sättet som man delade kunskap på, nätverket av partners och kunder som ServiceNow hade var unikt.
ServiceNow tog en teknologiplattform till marknaden som möjliggjorde snabb förändring samtidigt som agila metoder och projekt började ta fäste. Helt plötsligt insåg kunderna att saker som tidigare tog lång tid att realiseras nu gick dramatiskt mycket snabbare.
Hör mer om värderealisering, arbetsflöden, hur man förbättrar sitt kundengagemang, samarbetet mellan olika avdelningar inom en verksamhet, och mycket mer i detta avsnitt.