Hur ska marknad och sälj hantera GDPR är en fråga som allt fler marknads- och säljchefer börjar fundera på. I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden ger vi dig en sammanfattning av GDPR, dataskyddsförordningen och hur du behöver agera.
Har du börjat din resa mot GDPR är det bra. Har du inte börjat är det hög tid att lyssna på vårt avsnitt och starta processen. De nya reglerna för hantering av personuppgifter samlas i dataskyddsförordningen, som kommer att gälla från och med maj 2018.
Sälj- och marknadspodden har fått till en intervju med Henrik Almström från Morrislaw som tillsammans med Lars Dahlberg från Business Reflex går igenom vad GDPR handlar om. Hur påverkar dataskyddsförordningen behandling av personuppgifter inom ramen för de områden där marknad och sälj har ett ansvar:
Vi kommer också in på hur du bör ställa krav på dina system för att de ska stötta dig på rätt sätt och göra det enklare att följa GDPR reglerna. Vi ger också råd om hur du bör driva processen för att anpassa dig på rätt sätt innan reglerna träder i kraft.
Du kan se detta avsnitt som en grundkurs. Vi har planer på att längre fram under hösten göra avsnitt som går mer in i detalj på hur de olika kritiska reglerna inom GDPR behöver hanteras för att man ska vara i linje med de nya reglerna.
Om du inte redan prenumerera på sälj- och marknadspodden kan du göra det här. Vi håller dig informerad om när nästa avsnitt kommer.
Henrik Almström erbjuder alla som lyssnar sin guide om GDPR. Vill du ha ett eget exemplar skicka ett ePost meddelande till Henrik på [email protected] så skickar han dig ett exemplar.
Behöver ni stöd med att diskutera hur ni ska anpassa er kopplat till er specifika situation, hör gärna av dig till [email protected] eller [email protected] så gör vi vad vi kan för att stötta.
The post Pod #119 – Hur ska marknad och sälj hantera GDPR appeared first on Business Reflex.