Säljstyrning är viktigt för dom som har många potentiella kunder. Det spelar ingen roll om man har en eller 50 säljare. Fokus är högt upp på prioriteringslistan.
Med ett enkelt idealkundsbegrepp kan man få effektiv säljstyrning och vinna fler affärer. Det blir en god spiral.
Man lär sig förstå vad som är den väsentliga skillnaden mellan vilket bolag som helst och de man har som idealkunder. En idealkund är ett bolag som man kan tillföra riktigt mycket värde och ta bra betalt av.
Idealkunden skall definieras av faktorer som är enkla att ta reda på. Det är inte en komplett behovsanalys utan en snabb första titt för att kunna göra en bedömning av prioritet. Samma princip som när man kommer in på akuten och får en prioritet efter en ganska enkel undersökning.
Lyssna på denna podd så får du reda på exakt hur man definierar sin idealkund och hur man använder den för bra säljstyrning.
The post Pod #152 – Så styr du säljarna mot idealkunden appeared first on Business Reflex.