Man kan dela upp utvecklingstrappan för digital affärsgenerering i fyra steg. Det är viktigt att från början ha koll på dessa steg för att se hur man skall arbeta på lång sikt när man skall transformera sin affärsgenerering i en digital värld.
Vi går igenom dessa steg och pratar om vad som är viktigt inom respektive steg.
Huvudpunkten är att få djup förståelse för köparen och börja arbeta med content på ett konkret sätt i sin marknadsföring. Man skall fokusera på ett område med ett fåtal köpare.
Involvera säljarna och få till en beteendeförändring även inom säljorganisationen. Skapa en sammanhängande process för affärsgenerering.
Här kan man välja hur man prioriterar.
Alternativ 1: Breddar till fler områden, segment och köpare.
Alternativ 2: Utökar content-tänket så att det täcker även den fas på kunderna använder produkten eller tjänsten. Så att kunderna kan hjälpa till att sprida varumärket.
Den köparinriktade strategin genomsyrar hela företag. Content blir helt centralt där man ser sig mer som ett mediahus än en produktleverantör. Det är affärsutveckling på fundamentalt plan.
The post Pod #44 – Utvecklingstrappan för digital affärsgenerering appeared first on Business Reflex.