Sveriges mest populära poddar

Sälj- och marknadspodden

Pod #88 – Get digital or die trying

45 min • 23 maj 2016

Get digital or die trying
Dagens avsnitt är en fortsättning på vår satsning kring temat, hur man leder förändring i den snabba digitaliseringens tid för att driva tillväxt. Digitalisering av marknad och sälj är en mycket central del av detta men måste fungera ihop med en strategi för hela verksamheten.

För att belysa detta har vi bjudit in Jonas Hammarberg från Awesome Group som skrivit boken “Get digital or die trying” ihop med Arash Gilan. Boken har helt nyligen släppts.

Jonas går bland annat in på hur digitalisering påverkar våra hjärnor och hur det styr våra beteenden i grunden. Gamification och sociala medier är centrala i detta. Det är denna förändrade digitala människa vi behöver förhålla oss till när vi jobbar med marknadsföring och försäljning. Det påverkar också alla andra delar i vår verksamhet både inre och yttre digitalisering.

Jonas pratar om hur vi som ledare måste jobba med vårt digital förändringsarbetet i grunden.

Under avsnittet tar vi bland annat upp Daniel Pink och hans arbetet kring motivation som ni inte får missa.

Det tre första som skickar in ett mail till [email protected] med en kort beskrivning av vad du kommer göra annorlunda efter att ha lyssnat på avsnittet får en bok gratis.

Om du inte är tillräckligt snabb kan du köpa boken här.

The post Pod #88 – Get digital or die trying appeared first on Business Reflex.

Förekommer på
00:00 -00:00