Dagens avsnitt är en fortsättning på vår satsning kring temat, hur man leder förändring i den snabba digitaliseringens tid för att driva tillväxt. Digitalisering av marknad och sälj är en mycket central del av detta men måste fungera ihop med en strategi för hela verksamheten.
För att belysa detta har vi bjudit in Jonas Hammarberg från Awesome Group som skrivit boken “Get digital or die trying” ihop med Arash Gilan. Boken har helt nyligen släppts.
Jonas går bland annat in på hur digitalisering påverkar våra hjärnor och hur det styr våra beteenden i grunden. Gamification och sociala medier är centrala i detta. Det är denna förändrade digitala människa vi behöver förhålla oss till när vi jobbar med marknadsföring och försäljning. Det påverkar också alla andra delar i vår verksamhet både inre och yttre digitalisering.
Jonas pratar om hur vi som ledare måste jobba med vårt digital förändringsarbetet i grunden.
Det tre första som skickar in ett mail till [email protected] med en kort beskrivning av vad du kommer göra annorlunda efter att ha lyssnat på avsnittet får en bok gratis.
Om du inte är tillräckligt snabb kan du köpa boken här.
The post Pod #88 – Get digital or die trying appeared first on Business Reflex.