Sveriges mest populära poddar

Sälj- och marknadspodden

Pod #97 – Värdet av digital marknadsföring går att bevisa

26 min • 4 september 2016

advertising equity

 

 

 

 

 

 

Vi som marknadsförare inom B2B har ofta svårt att bevisa det kortsiktiga och långsiktiga värdet i att investera i modern digital marknadsföring. Enligt forskning från Handelshögskolan så går nu värdet av modern digital marknadsföring att bevisa. Forskningsrapporten heter “Exploring Advertising Equity”. Vi intervjuar Sara Rosengren som är en av forskarna bakom rapporten.

Resultatet ger marknadsförare möjlighet att lättare driva en förändringsprocess inom bolaget som leder till att marknadsföring mot den moderna digitala B2B köparen blir mer strategiskt viktigt.

Vill ni veta mer går det bra att studera följande lästips

Sara har också skrivit en bok som handlar om kommunikationskapital på svenska i Söderlund (Ed), Marknadsföring och påverkan på konsumenten. Kapitlet som handlar om kommunikationskapital finns också tillgängligt här.

 

The post Pod #97 – Värdet av digital marknadsföring går att bevisa appeared first on Business Reflex.

Förekommer på
00:00 -00:00