Sebastian startade sin försäljningskarriär som 18-åring med att sälja tidningar till konsumenter. Han har spelat fotboll på elitnivå i Degerfors IF och Landskrona BoIS. Karriären inom sälj återupptogs som 28 åring på Canon och sedan PWC.
De senaste sex åren har han arbetat inom Serendipity-sfären som både interim VD samt anställd VD.
Sebastian grundade Mirovia 2020 som investerar i entreprenörledda IT bolag. Mirovia bygger hela sin M&A verksamhet på ett Sales Funnel-tänk och jobbar kategoriskt uppsökande när man hittar bolag att investera i.
Hantverket försäljning ”har aldrig varit viktigare” i Sebastians karriär.
Sebastian berättar om sin karriär men framförallt kring hur han ser på sälj. För Sebastian är sälj ”allt” och är inte bara direkt försäljning utan all ”go to market” strategi.
Vi går in på tre specifika områden för framgång.
- Sales intelligence (skapa unika budskap för mottagaren)
- Vikten av utfallsmetodik och tålamod
- Exponeras mot "icke säljande" vertikaler
Som vanligt, lyssna, inspireras, lär, och gör!
Glad sommar!
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.