Vad innebär det egentligen att sälja ett värde? Hur gör du för att påvisa det riktiga värdet i din produkt eller tjänst för kunden? I det här avsnittet berättar Bengt Gejrot på EQP Business School om sin metod för att sälja värde på riktigt och ger oss en överblick av vilka säljteorier som uppfunnits genom åren fram till idag.
Att utveckla nya säljmodeller hela tiden, är kanske viktigt för att visualisera och teoretisera sättet vi säljer till våra kunder på. Genom åren har det tagits fram otaliga metoder som alla har sina varianter på hur du ska få en kund intresserad och vilja köpa din produkt eller tjänst. Många av dem har sin utgångspunkt i vad du som säljare ska göra och säga för att få kunden dit du vill, men ganska få utgår från kunden och vad hen vill.
Bengt Gejrot är säljutbildaren som de sista åren arbetat mycket internationellt. I det här avsnittet berättar han om skillnaderna mellan olika länder och kulturskillnader man behöver ta hänsyn till när man utbildar utomlands.
Med modellen och boken med samma namn, Värdebaserad försäljning 4.0, så ger han sin syn på hur man säljer värde till kunden och hur du som säljare kan lära dig att sälja värde på ett strukturerat sätt.
Det är ingen quick-fix att sälja värdebaserat, men om du tar dig tid att lära dig modellen och dess appliceringsmöjligheter, så kommer du att se hur dina kunder får en annan förståelse för det du säljer.
Vill du köpa boken? Klicka på bilden för att komma till köpsidan.
Om du vill komma i kontakt med Bengt och diskutera modellen eller för en utbildning, så når du honom på kontaktuppgifterna nedan:
[email protected] 073-3100840 www.eqp.se /Mattias
P.S. Det här är den sista Säljpodden innan jul. Därför vill Jag önska dig en God Jul och så hörs vi på juldagen med ett nytt avsnitt! D.S.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.