I denna öppenhjärtiga intervju berättar smyckesdesigner och grundare Charlotte Ramel om den tio år långa resan med hennes smyckesmärke Ebba Brahe Jewellery.
Hon berättar om sin livslånga passion för stenar, hennes vurm för konst och att hon gärna fortfarande går på smyckesutställningar när hon är ledig.
Hon delar tankar kring företagande ("sälja sälja sälja, snåla snåla snåla") och vikten av att ha en bra story för att skapa publicitetet och fånga kunden. Hon delar sitt allra bästa PR-tips med er poddlyssnare - och jag kan avslöja att det handlar om att sikta mot stjärnorna.
Ebba Brahe Jewellery är ett av de smyckesvarumärken som burits av flest kändisar - alltifrån kungahuset till Zara Larsson, men ändå säger Charlotte att det viktigaste är kunden hon har framför sig. Ett avsnitt för dig som vill höra en kreativ själ berätta om sina tankar kring smyckesdesign, företagande och PR!
Vilken smyckesdesigner vill du att jag intervjuar i Smyckespodden i höst? Skriv DM!
God lyssning!
⋆⋅⋆⋄ ❀ ⋄⋆⋅⋆
Om gästen:
Charlotte Ramel
Charlotte Ramel är smyckesdesignern som varit smyckesälskare sedan barnsben - och numera även utbildad gemmolog med inriktning mot diamanter på GIA i London. År 2013 grundade Charlotte tillsammans med Johanna Pietsch (idag VD på Engelbert) äkta smyckesvarumärket Ebba Brahe Jewellery. De fick en rivstart - redan första året såldes deras smycken på NK och Grand Hotel i Stockholm. De lyckades samtidigt få en enorm PR-publicitet och syntes snabbt på både kungligheter och kändisar. Idag driver Charlotte Ramel vidare Ebba Brahe Jewellery i egen regi - och med ett lite annat fokus.
Läs mer om historien om Ebba Brahe Jewellery här och följ dem på instagram här
⋅⋆⋄ ❀ ⋄⋆⋅⋆
Om du gillar Smyckespodden, glöm inte att det bästa sättet att stödja podden är att ge den rating/betyg i din podcastspelare. Tusen tack ♡
Lyssna på Spotify och iTunes.
Delta i konversationen på instagram Smyckespodden.
Och glöm inte: du är värd äkta smycken och ädelstenar.
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.