Intervju med Niklas Myhr, professor i marknadsföring och Googles högst rankade sociala medie-professor vid Chapman University, Kalifornien, och bördig från Piteå. Vi diskuterar likheter och skillnader mellan sociala medier i USA och Sverige, vad som hänt under de tio år han har undervisat i sociala medier och digital marknadsföring, och framförallt vilka kunskaper som behövs om man ska arbeta och lyckas med ett företags sociala medienärvaro idag. Så berättar han också om hur han praktiserade hos Gary Vaynerchuck och vad som fick honom att intressera sig för just sociala medier.
Socialmediaprofessor https://thesocialmediaprofessor.com/
Twitter: https://twitter.com/niklasmyhr
Instagram: https://www.instagram.com/niklasmyhr/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/niklasmyhr/
Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, Digital planner & sociala mediastrateg på JMWGolin och Sarah Larsson Bernhardt, Head of social på SKF Group Corporate communication.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify (https://open.spotify.com/show/7hzQ5YVQxxFZq77JsNhg9r?si=7WyrDPfpQaaOON5KbGtFcQ), Acast (https://www.acast.com/socialbydefault) eller Stitcher (https://www.stitcher.com/podcast/social-by-default)
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (http://facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på på vår sajt http://socialbydefault.se. Kolla också in vårt instagramkonto (http://instagram.com/socialbydefault).