Hur vill användare att företag ska kommunicera i Corona-tider? Utifrån Edelmans rapport och saker som vi sett senaste veckorna diskuterar vi vidare hur sociala medier och kommunikation påverkar hur vi mår och vad vi gör under Corona-krisen. Vi pratar också om hur påsken kommer bli för många som är ensamma – inte minst äldre. Dags att fundera över hur man digitalt kan äta påskmiddag.
Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, Social Media Responsible och Performance Marketing Specialist, SEB och Sarah Larsson Bernhardt, Head of social på SKF Group Corporate communication.
Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se.
Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify (https://open.spotify.com/show/7hzQ5YVQxxFZq77JsNhg9r?si=7WyrDPfpQaaOON5KbGtFcQ), Acast (https://www.acast.com/socialbydefault) eller Stitcher (https://www.stitcher.com/podcast/social-by-default)
Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (http://facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på på vår sajt http://socialbydefault.se. Kolla också in vårt instagramkonto (http://instagram.com/socialbydefault).