Med Twitters lansering av Fleets har vi idag en sociala mediekarta av i stort sett identiska plattformar. Men utöver att vara kopior av varandra har plattformarna utvecklats till att bli schweiziska arméknivar där varje plattform har fyra eller fem olika kanaler/format som behöver förstås, nyttjas och konstant uppdateras. I ett läge där kraven på innehåll från användarna blir tuffare och tuffare, och där svårigheterna att slå igenom bruset kräver en allt mer strategisk och kvalitativ närvaro, ställer det här sociala medie-managerns roll och kunskap på sin spets. I dagen avsnitt frågar vi oss hur sociala medieroller på en marknadsavdelning kommer att se ut framöver. Är framtidens sociala medie-manager plattformsspecifik? Kommer plattformarnas komplexitet och målgruppernas kräsenhet att kräva specialister per plattform för att lyckas exekvera och nå resultat. Vad tror ni? Diskutera gärna med oss på våra plattformar eller med hashtaggen #socialbydefault på Twitter.